کیش- ایرنا- مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش گفت: ۵.۵ میلیون بوته گل برای زیبایی بخشیدن هرچه بیشتر به کیش در معابر و میادین شهر کاشت می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، محمد مهدی احمدی طی نشستی با اصحاب رسانه از کاشت این میزان بوته گل در ۷۶ هزار متر مربع از کیش خبرداد و اظهار کرد: این گل‌های فصلی از گونه های سازگار با شرایط آب و هوایی کیش از جمله انواع گونه‌های جعفری، آهار، اطلسی و کوکب هستند.

وی توسعه فضای سبز و تقویت طراوت شهری را یکی از مولفه‌های مهم شهرهای توسعه یافته و مقاصد گردشگری عنوان و اضافه کرد: گردشگران همواره کیش را با فضای سبز پر طراوت، آراستگی و پاکیزگی معابر بخاطر می‌آورند از این رو در آستانه پاییز که آب و هوای کیش رو به خنک شدن است، با کاشت گل های فصلی به فضای معابر و میادین کیش تازگی و طراوت بیشتری داده می‌شود.

مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش ادامه داد: از ابتدای مهرماه بیش از ۲ هزار متر مربع در گلخانه این شرکت برای کاشت بذر گل‌های فصلی اختصاص یافت که با آماده شدن نشا بوته گل‌های فصلی، بتدریج به معابر و میادین منتقل می‌شوند تا در نیمه دوم سال جزیره کیش از طراوتی بهاری برخوردار شود.

وی با بیان اینکه حجم وسیعی از عملیات هرس درختان، بهسازی و زیبا سازی فضای سبز در معابر و مناطق مسکونی جزیره کیش از یک ماه گذشته آغاز شده است، گفت: این فعالیت‌ها تا پاسی از شب توسط نیروهای زحمت کش خدماتی و فضای سبز شرکت ادامه دارد تا جزیره کیش در پاییز امسال زیبایی و سرسبزی بهاری خود را حفظ کند.

احمدی ابراز امیدواری کرد ساکنان و شهروندان با تعامل و همکاری خود در حفظ و نگهداری محیطی سبز و زیبا و حفظ طراوت و شادابی معابر کیش کوشا باشند.

وی همچنین با اعلام اینکه سرانه فضای سبز در جزیره کیش به بیش از ۱۷۰ متر مربع رسیده است، گفت: این میزان ۸.۵ برابر استاندارد جهانی است.