تهران- ایرنا- نخست وزیر روسیه گفت: با وجود فشارهای بی‌سابقه خارجی، مسکو و پکن همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک را افزایش داده‌اند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، میخائیل میشوستین (Mikhail Mishustin) در دیدار با لی کیانگ (Li Qiang) همتای چینی خود در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در اسلام‌آباد پاکستان، اظهار داشت: مسکو و پکن در حال ایجاد کریدورهای جدید حمل و نقل بین المللی هستند و به بخش کشاورزی و تقویت امنیت غذایی در روسیه و چین توجه ویژه دارند.

نخست وزیر روسیه با بیان اینکه مسکو و پکن ارزش تجارت دوجانبه و سرمایه گذاری در پروژه های مشترک را افزایش داده اند، گفت: شراکت (در بخش) انرژی دارای ویژگی راهبردی جامعی است که حوزه های همکاری نفت، گاز، زغال سنگ و هسته ای را پوشش می دهد.

وی ادامه داد: هفته آینده قرار است رهبران دو کشور در نشست بریکس که در کازان روسیه برگزار شود، دیدار کنند و مشتاقیم تا شی جین پینگ رئیس جمهوری چین را در آنجا ملاقات کنیم.

به گزارش ایرنا، نشست روسای دولت‌های سازمان همکاری شانگهای امروز (چهارشنبه ۲۵ مهر) در اسلام آباد پاکستان با هدف رسیدگی به موضوعات راهبردی همچون امنیت منطقه‌ای به ویژه برای مسیرهای تجاری، همکاری اقتصادی و مبارزه با تروریسم آغاز شد.

در این نشست، نخست وزیران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، بلاروس، تاجیکستان، ازبکستان، وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور خارجه هند حضور دارند.