آبادان - ایرنا - قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید با استفاده از شعر و هنر، عزت‌مندانه رشادت‌های جبهه مقاومت را به تصویر کشید و جنایت‌های رژیم صهیونسیتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رشید جعفرپور چهارشنبه در اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر دانشجویی "برای فلسطین" در مسجد جامع خرمشهر اظهار کرد: با تاکید بر بهره‌گیری از قدرت سخت و نرم در فضای مناسب در مقابله با دشمن گفت: هنر و شعر بهترین وسیله برای تبیین جنایت رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به برگزاری بیش از پنج هزار تجمع دانشجوی در سراسر جهان در حمایت از مردم مظلوم غزه افزود: امروز شاهد بیداری افکار عمومی به خصوص دانشگاهیان سراسر جهان در خصوص جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان هستیم.

جعفرپور گفت: متاسفانه یک هزار دانشجو و ۱۳۹ استاد دانشگاه در غزه شهید شدند و سه دانشگاه نیز در این شهر به طور کامل تخریب شده است که بیانگر جنایت جنگی علیه تحصیل علم و دانش از سوی رژیم صهیونیستی است.

قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به برگزاری کنگره‌ها و شب‌های شعر تبیینی در قالب جنگ نرم در دانشگاه‌های سراسر کشور اشاره و اظهار کرد: این برنامه‌ها با هدف جهاد تبیین برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مقاومت مردم خرمشهر در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی در برابر دشمن بعثی گفت: مردم خرمشهر مقاومت را معنا کردند و شهدای این شهر باعث شدند عزتمندانه در برابر دشمنان بایستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه خرمشهر نیز در ادامه بیان کرد: مردم در هشت سال دفاع مقدس، اقتدار جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان دادند.

حجت‌الاسلام محمدجواد عادل‌پور افزود:مردم خرمشهر با دست خالی ۴۵ روز در نبرد نفر با تانک با محوریت مسجد جامع، دشمن را زمین‌گیر کردند.

وی با اشاره به مقاومت مردم غزه در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی ادامه داد: مردم فلسطین شرافتمندانه در برابر استکبار ایستادگی می‌کنند.

دبیر کنگره ملی شعر دانشجویی برای فلسطین نیز اظهار کرد: سال گذشته و همزمان با طوفان الاقصی و در راستای حمایت از جبهه مقاومت، فراخوان برگزاری نخستین کنگره ملی شعر دانشجویی منتشر شد که ۴۰۰ اثر در سه بخش بخش دانشجویی، بخش یاوران علمی و بخش اعضای هیات علمی دریافت شد.

حامد صافی افزود: پس از داوری در بخش دانشجویی حسن اسحاقی از دانشگاه پیام نور تهران نفر اول ، محسن کاویانی از دانشگاه حقوق قم نفر دوم و اکرم هاشمی از دانشگاه صنعتی اصفهان مقاوم سوم را کسب کردند.

وی اظهار کرد: در بخش یاوران علمی نیز ابراهیم قبله آرباطان از دانشگاه تبریز نفر اول، حسن خسروی شهاب از دانشگاه دانش قم نفردوم و راضیه سادات عمادی خواه از دانشگاه حکیم سبزواری مقاوم سوم را کسب کردند.

صافی گفت: دربخش اعضای هیات علمی مقام اول معرفی نشد و مینو سلیمی از دانشگاه تهران مقاوم دوم و زهراسادات صاحب از مؤسسه غیرانتفاعی شاندیز مشهد مقاوم سوم را کسب کرد.