بوشهر- ایرنا- رئیس کل دادگستری استان بوشهرگفت: صنایع نفت، گاز و پتروشیمی استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود در حوزه ورزش به‌خوبی عمل نکرده‌اند که این مهم باید پیگیری شود.

به گزارش ایرنا ، مهدی مهرانگیز روز چهارشنبه در نشست با مسئولان ورزش و جوانان استان بوشهر اظهار کرد: شرکت‌ها و صنایع حوزه نفت، گاز و پتروشیمی فعال در این استان از طرح‌های ورزشی حمایت ویژه نمی‌کنند.

وی افزود: عدم سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش باعث وقوع جرایم درجامعه و هزینه‌های درمان آسیب‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد که لازم است صنایع پتروشیمی، گاز و نفت به حمایت از برنامه و طرح‌های ورزشی توجه ویژه کنند.

مهرانگیز یادآور شد: حضور سه فوتبالیست بوشهری، مهدی طارمی، مهدی قائدی، محمد محبی در تیم ملی فوتبال که همگی در تیم ملی تاثیرگذار هستند و ۲ گل مسابقه با تیم ملی ایران با قطر توسط بوشهری‌ها به ثمر رسید بیانگر استعداد ورزشکاران این استان است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در ورزش فوتسال حرف اول در کشور می‌زند گفت: این استان در رشته‌های مختلف ورزشی از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است که نیاز به حمایت ویژه صنایع و شرکت‌های نفتی، گازی و پتروشیمی است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر ادامه داد: تنها در بخش صادرات سال قبل ۲۲ میلیارد دلار درآمد صادراتی کشور در استان بوشهر وصول شد ولی این استان از مشکلات مختلفی در بخش‌های گوناگون از جمله زیرساخت ورزشی برخوردار است.

مهر انگیز تصریح کرد: برای جسم سالم زندانیان استان ورزش به‌صورت ویژه در رشته مختلف از جمله ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای، والیبال ، فوتسال، کبدی و سایر رشته‌ها پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه ورزش نقش مهمی در کاهش جرایم دارد گفت: ۵۱ درصد از جرایم زندانیان در استان بوشهر در بخش‌های سرقت و مواد مخدر است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر نیز گفت: در بخش کمک منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی طبق تفاهم‌نامه با شورای راهبردی پتروشیمی‌ها پارسال ۱۲۰ میلیارد ریال تصویب شد که از این مبلغ تنها تاکنون ۳۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

یاسر جمالی افزود: حمایت صنایع و شرکت‌های صنعتی و تولیدی از جمله مجموعه پتروشیمی‌ها از ورزش و طرح‌های ورزشی ضروری است.

وی یادآور شد: حضور تیم‌های فوتبال استان در لیگ برتر باشگاه‌های کشور تنها با حمایت بخش خصوصی شرایط فراهم نخواهد شد و نیاز است علاوه بر پرداخت شرکت‌های پتروشیمی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی بخش دولتی نیز به تیم‌های فوتبالی کمک ویژه کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر از تجهیز ۱۴۰ محله، مکان و هیات ورزشی استان بوشهر با امکانات ورزشی در هفته تربیت بدنی گفت: طرح استعدادیابی و پیکرسنجی ورزشی در مدارس و هیات‌های ورزشی آغاز شده است.

جمالی ادامه داد: در توسعه زیرساخت‌های ورزشی، سرانه فضای ورزشی در استان در ۱۴ ماه گذشته نسبت به سال‌های قبل ۱۳ درصد افزایش یافته است.

وی از آغاز طرح آماده‌سازی ورزشکاران بوشهری برای حضور در المپیک آینده خبر داد و بیان کرد: یکی از دغدغه هیئت‌های ورزشی در حوزه اعزام به مسابقات کشوری تأمین اعتبار بود که با پیگیری انجام شده این مشکل برطرف شده است.

جمالی گفت: باتوجه به پرداخت اعتبارات عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید در این عرصه توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌های ورزشی شود.