بوشهر- ایرنا- معاون تربیت بدنی و ورزش اداره کل آموزش و پرورش بوشهر گفت: بر اساس طرح ملی رفع بحران چاقی، ۴۰ درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی این استان اضافه وزن دارند که نسبت به شاخص کشوری بالا است.

به گزارش ایرنا؛ «مهدی عباسیان» روز چهارشنبه در نشست خبری با رسانه ای استان بوشهر به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش اظهار کرد: این در حالی است که بر اساس طرح ملی رفع چاقی، شاخص کشوری اضافه وزن دانش آموزان ۳۴.۵ درصد در سال جدید بوده است.

وی افزود: این طرح از سال ۱۳۹۹ به شکل کشوری در مدارس ابتدایی به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه وزن دانش آموزان آغاز شد که نتایج بدست آمده در سال جاری نشان می دهد تا حدودی این برنامه موفق بوده است.

معاون تربیت بدنی و ورزش اداره کل آموزش و پرورش بوشهر تصریح کرد: در صورت اجرایی نشدن این برنامه، می بایست اکنون شاهد افزایش چاقی بیش از ۴۰ درصدی دانش آموزان استان باشیم.

عباسیان عنوان کرد: ۶۰۰ معلم مرد و زن در سراسر استان در «طرح توانمندسازی معلمین تربیت بدنی» آموزش دیده‌اند.

وی بیان کرد: این افراد با توجه به قوانین و شرایط روز در این برنامه شرکت کرده‌اند که قرار است نتایج این طرح بر رتبه‌بندی معلمان ورزشی تأثیر بگذارد.

معاون تربیت بدنی و ورزش اداره کل آموزش و پرورش بوشهر یادآور شد: از هر استان یک معلم ورزش زن و یک معلم ورزش مرد به مرحله کشوری راه می یابد تا معلم قهرمان کشور در این ۲ بخش مشخص شود.

عباسیان با اشاره به برگزاری طرح شهید سلیمانی و کلاس‌های درس تخصصی تربیت بدنی در استان اظهار کرد: از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۵۴ زمین چمن در مدارس از ابتدای آغاز این طرح افتتاح شده که ۶ مورد دیگر تا پایان آذر ماه افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین طی این مدت، ۲۷ کلاس درس تخصصی تربیت بدنی افتتاح شده و امسال نیز ۴۷ کلاس درس جدید تجهیز می شود.

معاون تربیت بدنی و ورزش اداره کل آموزش و پرورش بوشهر گفت: از ابتدای انقلاب تا سال ٩٩، ۱۳۸ هزار و ۳۴۵ مترمربع فضای ورزشی در استان به بهره برداری رسیده در حالی که از سال ١۴٠٠ تا ١۴٠٢ این شاخص به ۶٣ هزار و ۶۴١ مترمربع بالغ شده است.