شیراز - ایرنا - مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس گفت: فعالان قرآنی و کانون‌های مساجد استان تا پایان دی ماه فرصت دارند برای شرکت در مرحله مقدماتی هفدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامّتان» در قالب طرح «میهمانی آیه ها» نام‌نویسی و تیم‌های خود را معرفی کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین امیدی چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: «مدهامّتان» بزرگترین رویداد قرآنی بچه های مسجد است که امسال برای نخستین بار به صورت تیمی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مرحله مقدماتی این مسابقات قرآنی دی ماه و مرحله استانی آن بهمن ماه در ۲ بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.

امیدی اضافه کرد: مسابقات قرآنی مدهامتان بچه های مسجد، در ۲ رده سنی زیر ۱۶ سال (متولدین سال ۱۳۸۸ و بعد از آن) و بالای ۱۶ سال (متولدین ۱۳۶۸ تا ۱۳۸۷) برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس عنوان کرد: تفسیر، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت تقلیدی، ترجمه‌خوانی، مربی قرآنی کودکان، نقاشی آیات، صحت اذکار نماز، حفظ موضوعی قرآن، حفظ جزء ۳۰ قرآن و حفظ کل قرآن در ۲ بخش خواهران و برادران و رشته‌ های اذان و مکبری ویژه برادران برگزار می ‌شود.

وی اظهار کرد: هفدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتان، با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص ارتباط مساجد با یکدیگر و با بررسی تجربه ارزشمند شانزده دوره گذشته و اجرای طرح‌ های موفق قرآنی از جمله «تلاوت نور» و «مسجد؛ پایگاه قرآن» متناسب با اولویت‌ ها و نیازهای قرآنی مسجد بازنگری شده و البته با حفظ شاکله اصلی برگزار می‌ شود.

امیدی گفت: گسترش فرهنگ قرآنی در مساجد و هم‌افزایی ظرفیت‌های قرآنی کانون‌های مساجد، انسجام تیم قرآنی مسجد، تقویت کانون‌های مجری طرح «مسجد؛ پایگاه قرآن»، شکل ‌گیری شبکه مساجد محلات و همکاری و تعامل آنها با یکدیگر و شناسایی استعدادها و نخبگان قرآنی و تقویت و به‌کارگیری آنها از اهداف این رویداد بزرگ قرآنی است.

وی با بیان اینکه «مدهامتان» برگرفته از آیات شریف سوره الرحمان و به معنای باغ سز و خرم است، یادآور شد: علاقه‌مندان شرکت در این مسابقات می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه «بچه های مسجد» مراجعه کنند، با شماره ۰۷۱۳۷۲۵۳۹۵۶ تماس بگیرند و برای دریافت فرم مربوط به معرفی تیم‌های قرآنی مسجد نیز به کانال ارتباطی بچه های مسجد استان فارس در پیام رسان ایتا به نشانی https://eitaa.com/kanoonmasajedfars مراجعه کنند.