سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: پیش بینی نقشه های هواشناسی نشان می دهد هوای استان از امروز تا اوایل هفته آینده ناپایدار و همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

علی پناهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی طی امروز در ساعات بعدازظهر وزش باد و غبار رقیق پیش بینی می‌شود.

وی افزود: برای امروز تا شنبه هفته آینده با توجه به عبور امواجی از سطوح میانی جو، هوای استان ناپایدار خواهد بود، بر این اساس در مدت یاد شده در برخی ساعات وزش باد گاهی شدید و افزایش پوشش ابر را خواهیم داشت.

معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان با بیان اینکه برای امروز ارتفاعات و نیمه شرقی و شمالی استان با رگبار و رعد و برق پراکنده همراه خواهد بود، گفت: سرعت وزش باد بخصوص برای روز جمعه شدید و قابل ملاحظه بوده و امکان خسارت به سازه‌های موقت و کم وجود دارد.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط مساعد برای شکل گیری و انتقال گرد و خاک به منطقه، طی امروز تا روز جمعه در برخی ساعات دید و کیفیت هوا کاهش می یابد.

پناهی با اشاره به اینکه از لحاظ دما طی سه روز آینده تغییرات محسوسی قابل مشاهده نیست، گفت: دمای هوا برای اواسط هفته آینده افت قابل توجهی خواهد داشت.