به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «محمد جورابچی» افزود: عوارض دریافت شده در این آزادراه به دست بخش خصوصی سرمایهگذار میرسد و نمیتوان گفت دولت و وزارت راه و شهرسازی این مبلغ را دریافت میکند.
وی بیانداشت: سرمایهگذار بخش خصوصی پروژه آزادراه اصفهان- شیراز به دلیل این که هزینههای کلانی برای احداث این پروژه انجام داده و ۲۱۲ کیلومتر طول این آزادراه است، تقاضای خود را به ستاد ماده ۳۷ آییننامه اجرایی قانون مشارکت ارائه کرد.
جورابچی ادامهداد: پیشنهاد شرکت سازنده بیشتر از عدد تصویب شده بوده و این عدد در کمیسیون تعدیل شد و بر مبنای هزینههای تمام شده پروژه و طول قابل توجه این آزادراه، هزینه ۱۲۰ هزار تومان برای خودروهای سواری در نظر گرفته شد.
مدیرکل بهرهبرداری آزادراههای کشور در ادامه توضیحداد: زمانی که مبلغ کل پروژه و زمان استهلاک آن را در نظر بگیریم، متوجه خواهیم شد که این مبلغ کاملا منطقی و قانونی و به صورت کارشناسی در نظر گرفته شده است.