ساری - ایرنا - با سرمایه گذاری ۹۶ میلیارد ریالی دولت و خیران مرکز خدمات جامع سلامت در محله "چهارشنبه پیش" شهر بابل تکمیل و افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل امروز چهارشنبه در آیین افتتاح این مرکز اظهار کرد: با توجه به تراکم جمعیت در محله "چهارشنبه پیش" شهر بابل راه اندازی این مرکز یک امر ضروری برای شهروندان بود.

سید علی مظفر پور گفت: مرکز خدمات جامع سلامت چهارشنبه پیش در زمینی به مساحت ۲۰۰ مترمربع با ساختمان سه طبقه و زیربنای ۴۵۰ مترمربع با سرمایه گذاری بالغ‌بر ۹۶ میلیارد ریال ساخته شد.

وی گفت: عملیات اجرایی این طرح که در ۲ سال گذشته آغاز شده بود با توجه به ضرورت مهم این طرح بهداشتی افتتاح آن در دستور کار قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان این که زمین این مرکز بهداشتی از سوی «زنده‌یاد حاج علی‌اصغر فامیلی» صورت گرفت، اظهار کرد: این مرکز جامع سلامت بیش از هفت هزار و ۵۰۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر را تحت پوشش خدمات بهداشتی دارد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی بابل که در سال ۱۳۶۲ مجوز تاسیس دریافت کرد در سال ۱۳۶۴ نخستین گروه دانشجو را در این دانشگاه وارد شدند که این امر سبب شد تا این دانشگاه در بابل به عنوان اولین دانشگاه علوم پزشکی در شمال کشور فعالیت خود را آغاز کند.

این دانشگاه دارای ۱۰ دانشکده و پژوهشکده شامل دانشکده پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی رامسر، دانشکده طب ایرانی، پردیس خودگردان، توانبخشی، بهداشت، پرستاری و مامایی و پژوهشکده سلامت می‌شود.

هفت بیمارستان شامل مرکز آموزشی درمانی شهید یحیی‌نژاد بابل، شهید بهشتی، آیت‌الله روحانی، کودکان امیرکلا، شهید رجایی بابلسر، مرکز درمانی تخصصی ناباروری فاطمه زهرا(س)، ۱۷ شهریور مرزیکلا و نیز ۲ کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امید مرکزی بابل و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امید خوشرودپی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل قرار دارند. سالانه ۷۰ هزار بیمار در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری می‌شوند.

در حال حاضر این دانشگاه پزشکی در بابل بیش از چهار هزار ۳۰۰ دانشجوی داخلی و ۳۶۸ عضو هیأت علمی دارد که برای نخستین بار بیش از ۲۰ دانشجوی خارجی هم در این دانشگاه تحصیل خود را آغاز کرد.