آبادان - ایرنا - شهردار آبادان گفت: ۲۷ سپتیک و ۶۰ پمپ لجن کش و مکنده آماده جمع آوری دفع آب‌های سطحی در فصل بارندگی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یاسین کاوه‌پور چهارشنبه در بازدید از اعضای ستاد بحران استان خوزستان از آبادان بیان کرد: با نزدیک شدن به فصل بارندگی عملیات لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی توسط مناطق سه گانه آغاز شده است.

وی با قدردانی از همراهی آبفا آبادان بیان کرد: متاسفانه برخی نقاط خط فاضلاب در خطوط دفع آب‌های سطحی ریخته می‌شود که شهرداری به جهت اقدامات مشترک پس از نشست‌های مشترک و هم افزایی با آبفا به صورت مشترک لایروبی در این مناطق را انجام می‌دهد.

شهردار آبادان گفت: با هماهنگی آبفا و شهرداری آبادان، لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی به صورت ویژه در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود با انجام آن نسبت به سال‌های گذشته آبگرفتگی کمتری را در فصل بارندگی شاهد باشیم.

وی مجموع کانال‌های دفع آب‌های سطح شهر آبادان را ۴۰۰ کیلومتر عنوان و اظهار کرد: خطوط اصلی و مهم دفع آب‌های سطحی آبادان که فاضلاب این شهر از آن دفع و منتقل می‌شود سال‌ها لایروبی نشده بود و همین عامل باعث آبگرفتگی در روزهای بارندگی می‌شد.

کاوه‌پور با اعلام آمادگی ایستگاه‌های پمپاژ و سپتیک‌های سطح شهر گفت:این شهرداری با اقدامات وآماده‌سازی‌های قبلی از جمله لایروبی سنگین مجاری دفع آب‌های سطحی شهری در ماه‌های گذشته، سرویس و تجهیز ۲۷ سپتیک، ۶۰ پمپ لجن‌کش و مکنده ثابت و سیار دفع آب‌های سطحی و با بیش ۱۵۰ نیروی خدمات‌شهری در حالت آماده‌باش و خدمات رسانی به شهروندان است.

وی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته پیش بینی می شود مشکل خاصی در خصوص انسداد مجاری، سرریز کانال‌های دفع آب سطحی و آب‌گرفتگی‌های مختل کننده معابر نداشته باشیم، افزود: ضمن اینکه برای آبگرفتگی‌های پراکنده و لکه‌ای سطح معابر نیز تدابیر لازم اندیشیده شده است تا در صورت بارندگی و آب گرفتگی بلافاصله پس از اتمام بارش‌ها توسط نیروهای خدمات‌شهری مورد تخلیه قرار گیرند.

شهردار آبادان بیان کرد: همچنین تدابیر لازم برای عمده گزارشات مشکلات مردمی مرتبط با پس‌زدگی فاضلاب در برخی از نقاط شهری با هماهنگی‌های به عمل آمده، مناطق سه‌گانه این شهرداری و آبفا منطقه آبادان برطرف خواهد شد.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه آبادان نیز در این بازدید گفت: خوشبختانه شهرداری و آبفا منطقه آبادان اقدامات لازم برای مقابله با آب گرفتگی معابر در فصل بارندگی را انجام دادند.

سید یاسین موسوی اظهار کرد: تمامی تمهیدات در شهر آبادان برای عدم آبگرفتگی معابر در فصل بارندگی مهیاست، تمامی سپتیک‌ها و پمپ‌ها اورهال و تجهیز شدند تا در ایام بارندگی شاهد کمترین آبگرفتگی در سطح شهر باشیم.