قزوین - ایرنا – تنش و چالش های اعضای شورای شهر قزوین در اعتراض به عدم توانمندی شهردار در اجرای مصوبات شورا، هر روز باعث بیشتر شدن نارضایتی های آنها می شود، به طوری که در سی و نهمین جلسه علنی شورای شهر قزوین برخی از اعضا شورا روز گذشته به نشانه اعتراض صحن علنی شورا را ترک کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اختلاف بین اعضا شورای شهر با شهردار قزوین از ۲ سال گذشته مطرح بود و دو نیمه شدن اعضا در حمایت و مخالفت از شهردار نیز توجه شهروندان، اصحاب رسانه و برخی از مسوولان را نیز به خود جلب کرده است.

اما ولی چگینی، رییس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در خصوص عدم پاسخگویی شهردار به برخی از مصوبات شورای شهر، اظهار کرد: مطالبات و درخواست های مردم از سوی شهرداری به صورت لایحه به شورا ارجاع داده می شود و شورا آن را به کمیسیون های مربوطه ارجاع می دهد و در نهایت در صحن شورا مطرح و در معرض رای گذاشته می شود و مصوباتی هم که در شورا رای گیری می شود با ارسال به فرمانداری در صورت تایید آن، مجموعه شهرداری موظف به اجرای این مصوبات است.

همچنین مواردی نیز وجود دارد که خود شورای شهر موضوعات مردمی را به صورت طرح به شهردار می دهد تا آن را به صورت لایحه به شورا ارسال کند و سپس به فرمانداری ارسال و در صورت تایید جهت اجرا دوباره به شهردار ارجاع داده می شود اما شهردار قزوین متاسفانه هر ۲ شکل این مصوبات را در برخی از موارد انجام نمی دهد.

چگینی ادامه داد: شهردار موظف است روند سیاست های شورا را اجرا کند اما متاسفانه این موضوع از سوی شهردار قزوین نادیده گرفته می شود و شورای شهر نیز دلیل این عدم پاسخگویی به مصوبات را نمی داند و معترض و پیگیر این موضوع است.

به گفته این مسوول، اعتراض و ترک صحن علنی شورا توسط برخی از اعضای شورای شهر در سی و نهمین جلسه علنی نیز به دلیل عدم پاسخگویی به موقع و عدم تعامل شهردار و شورا صورت گرفت، چرا که یکی از مصوبات شورا در اردیبهشت سال گذشته در خصوص ارایه تسهیلات به تاکسیران های شهر برای موضوع نوسازی ناوگان تاکسیرانی بود اما عملا این اتفاق نیفتاد و بسیاری از تاکسیران ها هنوز منتظر و پیگیر این تسهیلات هستند که در سی و نهمین جلسه شورا این موضوع دوباره مطرح اما به دلیل عدم پاسخگویی شهردار، این جلسه توسط برخی اعضا ترک شد.

وی افزود: طرح هایی که از سوی شورای شهر مطرح می شود از سوی شهردار پیگیری نشده و بیشتر آنها نیز در بخش کمیسیون فرهنگی (حمایت های هیات ورزشی، مساجد، جبهه فرهنگی) و مباحث ایجاد پارک ها و فضای سبز و بهداشت و درمان شهروندان است، اعتراض اعضای شورا و شهروندان را نیز به دنبال داشته و همین مساله نیز باعث بدبینی مردم به اعضای شورا شده و در نهایت نیز در ادامه باعث عدم شرکت مردم در انتخابات پیش رو شورای شهر نیز خواهد شد.

رییس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: با تعامل و گفت و گو این مسایل حل می شود اما شهردار تمایلی برای تعامل و گفت و گو با اعضای شورا را ندارد در حالی که می توان با تعامل و گفتمان، دست در دست هم دهیم و اتفاقات خوبی را برای شهر رقم بزنیم اما دریغ از کوچکترین همکاری در این زمینه.