زنجان - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: طی ۶ ماهه اول سال جاری از ۴۶۴ محصول پیش بسته بندی شده نمونه برداری شده و ۲۹ هزار و ۴۲۵ آزمون کمی بر روی آنها انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی قهرمانی روز چهارشنبه در جلسه شورای استاندارد استان یکی از طرح های مهم دوره تحولی سازمان ملی استاندارد را طرح پایش کمیت در فرآورده های بسته بندی ذکر کرد و افزود: پس از هدفمندسازی و هوشمندسازی یارانه ها، نگرانی وجود داشت که واحدهای تولیدی با افزایش هزینه ها نسبت به کاهش حجم و کمیت محصول اقدام کنند که در این راستا بلافاصله سازمان ملی استاندارد پایش کمیت را در فراورده های پیش بسته بندی اجرا کرد.

قهرمانی افزود: خوشبختانه با اجرای این طرح میزان همکاری واحدهای تولیدی در سطح کشور بی نظیر بود.

وی با بیان اینکه این طرح از ابتدای مرداد سال ۱۴۰۱ در این استان آغاز شد، گفت: هدف از اجرای این طرح، پایش مستمر کمیت کالاهای مورد استفاده مردم برای احقاق حقوق شهروندان، جلوگیری از کم فروشی و حذف رواداری در برچسب گذاری بر روی محصولات تولیدی است.

این مسوول یادآور شد: در این طرح، وزن یا حجم محصولات باید به صورت خالص و بدون رواداری بر روی محصولات بسته بندی شده درج شده باشد.

مدیرکل استاندارد استان زنجان ادامه داد: در صورت وجود مغایرت وزنی یا حجمی محصولات بسته بندی شده با کمیت درج شده بر روی بسته بندی محصول، برخورد قانونی لازم صورت می گیرد و پرونده واحد تولیدی به مراجع ذیربط ارجاع می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه استان زنجان در فرآیند افزایش تولیدات و برنامه های ناخالص داخلی به لحاظ کمی توفیقاتی بسیار خوبی داشته است، گفت: به لحاظ کیفی نیز میزان، نوع تولیدات و کیفی شدن هم سرعت بیشتری به خود گرفته که شاهد این ادعا انتخاب واحدهای نمونه استانی در سطح ملی است.

قهرمانی گفت: واحدهای صنعتی و تولیدی استان زنجان پیشروتر و جلوتر از استان های دیگر در رقابت بسیار شدید توانستند موفقیت های ملی را کسب کنند.

این مسوول ادامه داد: طی سال گذشته شرکت ترانسفورماتور کوشکن از سوی اداره کل استاندارد استان و امسال نیز نخ تایر به عنوان نمونه ملی معرفی شد اما در رقابت تنگاتنگ با سایر واحدها نتوانستند رتبه ملی را کسب کنند.

قهرمانی افزود: این اطمینان وجود دارد با توجه به امتیازات کسب شده این سه واحد سال آینده به عنوان واحد نمونه ملی معرفی شوند.

وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد یک مجموعه فنی و پیشرو در هوشمندسازی فرآیندهای اداری است، گفت: می توانیم ادعا کنیم میز خدمت استاندارد استان تمام الکترونیک است و نیاز به مراجعه حضوری به اداره کل نیست.