بوشهر- ایرنا - مدیر هماهنگی ترویج کشاوزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سهیلا رستمی تسهیلگر دشتستان این استان در نخستین همایش بین المللی و هشمین آئین ملی بزرگداشت روز جهانی زنان روستایی و عشایری به عنوان نمونه کشوری انتخاب شد.

شهریاری مرشدی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: رستمی مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی شهرستان دشتستان است که از میان ۱۱ هزار تسهیلگر کشوری انتخاب و در آئینی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاون رئیس جمهوری در امور بانوان مورد تقدیر قرار گرفت.

وی افزود: این همایش با هدف اعلام برنامه ها و سیاست های کلان ملی در راستای ایجاد همگرایی و پیوند فعالیت های علمی و اجرایی در زمینه توانمند سازی زنان روستایی و عشاری برگزار شد.

مرشدی یادآور شد: زمینه سازی برای ایجاد شبکه بین المللی همکاری ها و ایجاد فضای گفتمان زنان روستایی و عشایری در حضور اندیشمندان ، برنامه ریزان و قانون گذاران کشور و ایجاد فضایی برای عرضه تولیدات زنان روستایی و عشایری از دیگر اهداف است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاوزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: همایش بین المللی و هشتمین آئین ملی گرامیداشت روز جهانی زنان روستایی و عشایری روز گذشته با حضور مسوولان ملی و بین المللی ، اندیشمندان ، زنان نوآور و کارآفرین روستایی و عشایری در سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.