بوشهر-ایرنا- معاون ارزیابی کیفیت کالاهای وارداتی و صادراتی سازمان ملی استاندارد گفت: کشورمان در سایه تلاش‌های مهم انجام شده در شاخص سنجش کیفیت رتبه نخست منطقه را دارد.

مهدی حسین پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در بوشهر اظهار کرد: با وجود برخی مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد ایران در راستای کیفیت یک جایگاه ممتاز و نخست دارد که این نشان از اهمیت برنامه‌های اجرا شده در حوزه استاندارد است.

وی بیان کرد: کلید واژه و رمز موفقیت مهم در حوزه استاندارد، تدوین استانداردها است که در معاونت آموزش و ترویج فرهنگ استاندارد عملکرد بسیار ارزشمندی از خود برجا گذاشته است.

حسین پور ادامه داد: کالاهای مشمول استاندار اجباری به طور مستمر رصد و پایش می‌شوند و در صورت نبود استانداردهای موردنیاز، کالای مدنظر از رده مصرف مردم خارج می‌شود.

بیشتر بخوانید

فیلم| آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد در بوشهر

سرمایه گذاری۲ هزار میلیارد ریالی در آزمایشگاههای استاندارد بوشهر

معاون ارزیابی کیفیت کالاهای وارداتی و صادراتی سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: استان بوشهر در راستای برنامه ریزی، تضمین و کنترل کیفیت نقش اساسی و کلیدی ایفا می کند و در تحقق برنامه عملیاتی و پایش مستمر بازار و نرخ سنجش کیفیت رشد ۱۸۵ درصد را تجربه کرده است.

حسین پور افزود: این وضعیت نوید می دهد با احصاء نظرها و نیازهای مردم بحث کیفیت محقق و کنترل‌های حین و بعد عمل و حتی قبل عمل نیز به بازار و جامعه هدف در استان ارائه شود.