بوشهر_ ایرنا_ مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه های درمانی بیمه شدگان در ۶ ماه نخست امسال به مراکز طرف قرارداد پرداخت شد.

داراب بارگاهی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: در سال جاری روند پرداخت هزینه های درمانی مراکز طرف قرارداد از رشد متوازنی برخوردار شده است.

وی افزود: در سال گذشته با پرداخت چهار هزار و ۴۲۵ میلیارد ریال به مراکز طرف قرارداد، همه بدهی ها سازمان به ۵۷۵ مرکز طرف قرارداد پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر تصریح کرد: امسال هزینه های بخش دولتی و دانشگاهی در سطح یک تا شهریورماه به شکل کامل پرداخت شده است.

بارگاهی ادامه داد: پرداخت هزینه های داروخانه های بخش خصوصی تا اردیبهشت ماه، هزینه های بیمارستان های غیر دولتی تا خرداد، ویزیت پزشکان تا تیرماه و اسناد خسارات متفرقه تا مهرماه پرداخت شده است.

۲۳۵ میلیارد ریال تعرفه خدمات پرستاری پرداخت شد

وی ادامه داد: در یک سال گذشته ۲۳۵ میلیارد ریال تعرفه خدمات پرستاری مراکز طرف قرارداددر استان بوشهر پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر یادآور شد: جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان ۴۸۲ هزار نفر است که ۳۶ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

وی عنوان کرد: ۸۰ درصد بیمه‌شدگان این سازمان  بدون پرداخت حق سرانه و رایگان تحت پوشش قرار دارند.

بارگاهی ادامه داد:  روستاییان، سلامت همگانی ایرانیان، کارکنان دولت و سایر اقشار از جمله بیمه شدگان صندوق‌های بیمه سلامت هستند.

بیمه روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر تا دهک پنجم رایگان است

وی بیان کرد: ساکنان روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت رایگان تحت پوشش بیمه روستاییان قرار دارند و پوشش بیمه ساکنین شهرها در صندوق بیمه سلامت همگانی بر اساس تکلیف قانونی  از طریق ارزیابی وسع انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کم درآمد، دهک یک تا پنج به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه‌ای قرار می گیرند و دهک های ششم تا نهم از ۸۰ تا ۵۰ درصد تخفیف پرداخت حق بیمه شامل آنها می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت:  بیشترین جمعیت بیمه رایگان استان مربوط به شهرستان دشتستان است.

بارگاهی عنوان کرد: و تعهدات صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج افزایش یافته و هزینه های متقبل شده از پنج بیماری به ۱۰۷ بیماری افزایش پیدا کرد.