خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: بایدها و نبایدهای ارتقای فرهنگ کار به عنوان عوامل موثر در فرهنگ عمومی جامعه تبیین و آسیب شناسی شود.

به گزارش ایرنا ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان اظهار کرد: مردم استان به کار کردن علاقه‌مند هستند، اما باید تلاش شود موضوع فرهنگ کار به عنوان یک مفهوم در میان عموم تکرار و نهادینه شود.

وی به ضرورت ترویج فرهنگ شهادت با نامگذاری محلات و معابر با نام شهدا، تاکید کرد و گفت: نامگذاری معابر و اماکن عمومی، معرف فرهنگ، اخلاق و تمدن هر شهر است.

شفقت ادامه داد: کشور اسلامی مرهون و مدیون شهدا و ایثارگران است و مزین کردن معابر و میادین شهر به نام شهدا، موجب عزت و سربلندی ایران و جاوید ماندن این رشادت‌ها می‌شود.

وی تاکید کرد: همه نهادهای فرهنگی، اعم از صدا و سیما، آموزش و پرورش، شهرداری و حتی اتحادیه‌های تاکسیرانی موظف هستند اماکنی را که به نام شهدا هستند با همان نام بکار ببرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در ادامه گفت: ترویج فرهنگ کار و تلاش در جامعه یکی از ارکان مهم فرهنگ عمومی است و مولفه‌ها و شاخص‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در ارتقای آن اثرگذار است.

اعظم روانشاد افزود: چنانچه فرهنگ عمومی بدرستی نهادینه شود تاثیر مثبتی در تمامی ابعاد زندگی افراد، گسترش فرهنگ کار و تلاش و وجدان کاری در واحدهای اقتصادی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه فرهنگ کار مقدمه اشتغال و کارآفرینی است ادامه داد: پیوند میان فرهنگ کار، آموزش و مهارت باید شکل گیرد تا زمینه آشنایی نسل جوان با محیط واقعی کسب‌ و کار پیش از ورود به بازار فراهم شود.

روانشاد با اشاره به اینکه فرهنگ کار باید از طریق مشارکت‌های اجتماعی ارتقا پیدا کند، افزود: باتوجه‌به آمار بالای بیکاری در لرستان، ورود این مساله در ۲سطح مدیران و سیاست‌گذاران ضروری است.

وی بر ضرورت تبیین و ترویج ارزشمندی نفس کار برای عموم جامعه تاکید کرد و افزود: این مساله به‌عنوان یکی از چالش‌های استان در برش فرهنگی احصا شده است که راهکارهای پیشنهادی در کارگروه‌های چهارگانه شورای فرهنگ عمومی مطرح خواهد شد.