اصفهان-ایرنا- نماینده گروه موتورسواران سفیران صلح جهانی گفت: در سفرمان به ایران ، با امنیت و اطمینان کامل به موتورسواری پرداختیم و پس از بازگشت، پیام صلح ایرانیان را به تمام جهان می‌رسانیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پابیلو پابلو بعد از ظهر چهارشنبه در میدان امام اصفهان افزود: تیم ما یک گروه ۲۰ نفره از موتورسواران اسپانیایی اغلب از شهر بارسلونا هستند که قرار است در قالب «طرح سفیران صلح جهانی» با طی مسافتی افزون بر ۱۲ هزار کیلومتر از بارسلون اسپانیا راهی کاتماندو در کشور نپال شویم.

وی ادامه داد: مغایرت زیادی بین اخباری که در کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران منتشر می‌شود با واقعیت‌های این کشور وجود دارد و با این که برنامه ما زمانبندی دارد اما بدلیل آنکه ایران سرزمین زیبایی است، دوست داریم بیشتر در این کشور زیبا بمانیم.

وی اظهار داشت: این چند روز که در ایران هستیم، امنیتی در این کشور مشاهده کردیم که تمام اعضای گروه از آن متعجب شدند و عجیب است که چرا از کشوری با این همه زیبایی و امنیت، اخبار ضد و نقیض در جهان منتشر می‌شود.

پابلو یادآور شد: ۱۴ سال پیش نیز برای نخستین بار به اصفهان مسافرت کردم و فکر نمی‌کردم دوباره به این شهر بازگردم اما شور و شوقی که از سفر گذشته داشتم و انگیزه معرفی ایران، بخصوص نمایش فرهنگ مردم اصفهان باعث شد تا باز هم به این سفر بیایم.

نماینده موتورسواران اسپانیایی گفت: اصفهان شهر بسیار زیبایی است و بناهای خیره‌کننده‌ دارد و از سفر به این شهر و دیدار با مردم مهربانش بسیار خرسندم و این شهر از بسیاری جهات برای ما شبیه شهر خودمان یعنی بارسلوناست و شاید از به این دلیل باشد که اصفهان شهر خواهر خوانده بارسلون است.

به گزارش ایرنا، بعد از ظهر چهارشنبه ۲۰ موتورسوار اسپانیایی که قرار است در قالب «طرح سفیران صلح جهانی» در یک سفر ۵۰ روزه با طی مسافتی افزون بر ۱۲ هزار کیلومتر از بارسلون اسپانیا راهی کاتماندو در کشور نپال شوند وارد میدان امام اصفهان شدند و در مراسمی مورد تشویق شهروندان این دیار قرار گرفتند.