تهران- ایرنا- بازیگر پیشکسوت تئاتر می‌گوید: تئاتر ایرانی در زمان حاضر جایگاه خیلی خوبی ندارد و خیلی کم به عنوان مرجع از سوی جوانان کاربرد داشته است، اما سعی ما بر این است که آن را درست کنیم.

امیر پارسی که عمدتا او را با شخصیت اوستا در کنار جواد انصافی می‌شناسند و به همراه او این روزها مشغول ایفای نقش در نمایش «بمون، بخند، بخندون» است، در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: با این گونه نمایش‌ها و جوانانی که وارد کار شده‌اند و شروع به این کار کرده‌اند، امید است شرایط تئاتر ایرانی بهتر شود. مسئولان هم باید خیلی کمک کنند.

به تئاتر ایرانی خیلی کم مراجعه شده است

وی تصریح کرد: به تئاتر ایرانی خیلی کم مراجعه شده است. نسبت به تئاتر کلاسیک و غیر ایرانی، جوانان خیلی کمی به تئاتر ایرانی رجوع کرده و پرداخته‌اند. اما در مجموع بد نبوده است و امیدواریم از این بهتر شود.

پارسی گفت: نمایش «بمون، بخند، بخندون» تئاتر ایرانی را نشان می‌داد که چه سرنوشی را از دوران شروع انقلاب تا به امروز داشته است. این سیر تکاملی تئاتر را نشان می‌داد. ممکن است تکاملی هم نباشد و تا حدودی فراز و فرود داشته باشد. به هر ترتیب، نمایش، این ۴۵ سال را نشان می‌داد که چگونه گذشته است.

نمایش «بمون، بخند، بخندون»

من بیشتر سراغ رادیو رفته‌ام

پارسی همچنین درباره فعالیت‌های خود خاطرنشان کرد: من بیشتر سراغ رادیو رفته‌ام. در حوزه رادیو دو برنامه دارم؛ رادیو صبا که هر روز هم پخش می‌شود. یک کار به نام «صبامک» و دیگری به نام «شهر فرهنگ» است که روزانه است و از شنبه تا جمعه پخش می‌شود. فعلا در رادیو بیشتر مشغول هستم.

این بازیگر پیشکسوت تئاتر خاطرنشان کرد: دو کار کلاسیک هم در دست اجرا دارم. یکی به نام «بادبزن خانم ویندرمیر» از اسکار وایلد بود که تمام شد و به همراه جواد انصافی و برخی از دوستان کاری از چخوف در ژانر طنز دارم که جزو معدود کارهای کمدی چخوف است به نام «جشن سالگرد» که تمرین‌های آن تقریبا رو به اتمام است.