تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تلاش می‌شود حضور ۱۲ درصدی زنان در عرصه استارت‌آپ تا سال آینده به ۳۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زهرا بهروز آذر روز چهارشنبه در دومین رویداد جایزه آزاده اظهار داشت: قول می دهم که تا زمانی که در این موقعیت هستم از هیچ‌تلاش برای رسیدن به اهدافی که دارید و بر داشتن موانع از سر راه کارآفرینی زنان فروگذار نمی‌کنم.

وی با بیان اینکه خانم داننده در همه عرصه ها بهترین خودش بود در عرصه دانش و در نقش مادری بهترین‌ بود، گفت: زنان کارآفرین با اجرای ایده جایزه آزاده نام و منش وی را زنده نگه می دارند.

وی افزود: داننده الگوی موفقی برای زنان و دخترانی ایرانی است تا بدانند این راه شدنی است و می توان در آن قدم گذاشت.

معاون رئیس جمهور ادامه‌ داد: توجه به ظرفیت های حوزه زنان، دختران جوان و تحصیلکرده در عرصه فناوری نوین و اقتصاد دانش بنیان از اهداف این رویداد است.

به گفته وی، امروز در جایی هستیم که بیش از ۶۰ درصد ورودی های دانشگاه را دختران اختصاص داده اند و در رشته های مهندسی و تخصصی دختران پیشتاز هستند.

بهروز آذر با اشاره به اینکه حضور ۱۲ درصدی زنان در حوزه دانش بنیان ها هنوز با ظرفیت واقعی زنان و دختران فاصله دارد از این رو باید کمک کنیم دختران و زنان بیشتر وارد این عرصه شوند، اظهار داشت: بستر بزرگی از فرصت‌ها و ظرفیت های جدیدی در جامعه وجود دارد که کمتر به آن توجه شده و جایزه آزاده می تواند کمک کند که در این عرصه ها زنان و دختران فعال‌تر باشند.

فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت چهاردهم نیز در جریان دومین جایزه نوآوری آزاده اظهار داشت: جایزه نوآوری آزاده مانند گل‌های شمعدانی عطری، اصالت دارد؛ و به یاد او برگزار شده است.

وی با بیان اینکه آزاده داننده فردی اصیل بود، گفت: انسان اگر اصالت نداشته باشد فرقی ندارد به کجا برسد، باید با اصالت رشد کند.

وی افزود: وی به عنوان یک زن تمامی ارزش هایی که در خانواده معنا پیدا می کند را داشت و در کنار آن مسئولیت اجتماعی را نیز اجرا کرد.

وی خطاب به فرزند خانم داننده گفت: ما به وجود آزاده داننده افتخار می کنیم.

آزاده داننده، مدیرعامل شرکت فناوران اطلاعات بهاران و رئیس دوره سوم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، یکی از زنان برتر کارآفرین حوزه فاوا بود و یک دوره نیز به عنوان شخصیت برتر سال حوزه فاوا انتخاب شده بود.

داننده در سال ۱۳۳۸ در تهران متولد شد و در دانشگاه شیراز در مقطع لیسانس در رشته مهندسی کامپیوتر درس خواند. او سابقه کار در شرکت داده‌پردازی ایران را داشت و در سال ۱۳۸۳ به شرکت فن‌آوران اطلاعات بهاران پیوست.

وی در تشکل‌های حوزه زنان و تشکل‌های حرفه‌ای در حوزه IT نیز فعالیت داشت که در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ پس از گذراندن یک دوره بیماری درگذشت.