ساری - ایرنا - مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت:‌ برای ساخت ،‌تکمیل و بازسازی بقاع متبرکه امامزادگان و موقوفات استان از ابتدای امسال تاکنون ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شد.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، وسعت فضای ساخته و بازسازی این اماکن حدود ۸۰ هزار متر مربع است و ادامه داد:‌ در قالب ۱۲۷ طرح این اقدامات انجام شده است .

وی ادامه داد :‌ همچنین با در نظر گرفتن ۲۰ میلیارد ریال اعتبار ۱۷۵ طرح جامع برای بقاع متبرکه مازندران ایجاد شده است .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به ورود اوقاف در حوزه سرمایه گذاری برای اجرای طرح ها اظهار داشت: ۵۷ طرح مسکونی ،‌تجاری ،‌اداری و خدماتی به وسعت ۱۶۰ هزار متربع در این استان اجرا شد.

وی گفت: برای اجرای این طرح ها ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شد .

به گفته حجت الاسلام حیدری جناسمی از ابتدای امسال تاکنون همچنین ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و تجهیز مساجد و امامزادگان مازندران از محل اعتبارات اختصاصی و دولتی تخصیص یافته است .

مازندران هزار و ۳۶۱ بقعه امامزاده، ۱۵هزار موقوفه و ۲۱۵هزار رقبه دارد که نیت ۷۰درصد موقوفات مربوط به عزاداری امام حسین(ع) است.

تنوع نیت از ویژگی های رقبات مازندران است که از مجموع ۲۱۵هزار رقبه استان ۱۶۷ هزار رقبه درمانی، ۲۸هزار رقبه کشاورزی و ۱۳۶هزار رقبه مسکونی است.