ساری- ایرنا- ساخت مشارکتی گذرگاه‌های ایمن ریلی در تقاطع‌های راه‌آهن مازندران پس از بازدید مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از چند گذرگاه ریلی ساری در دستور کار اداره کل راه‌آهن شمال و شرکت راه‌آهن ایران قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، وجود برخی گذرگاه‌ها و تقاطع‌های غیرایمن مسیر ریلی با معابر و خیابان‌ها در مازندران طی سال‌های اخیر همواره مشکلات ترافیکی و معضلاتی در تردد شهروندان شهرهای مختلف محدوده راه‌آهن شمال ایجاد کرده و اعتراض‌های شهروندان را به دنبال داشت که این موضوع به طور ویژه با حضور مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و بازدید میدانی از این نقاط مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران امروز -چهارشنبه- در سفر به مازندران علاوه بر بازدید از بندر امیرآباد و دیدار با استاندار، از چند گذرگاه و تقاطع ریلی در این استان نیز بازدید کرد و از آمادگی راه‌آهن برای ساخت گذرگاه‌های ایمن در قالب زیرگذر یا روگذر با مشارکت شهرداری‌ها و دستگاه‌های استانی خبر داد.

جبارعلی ذاکری در حاشیه این سفر به خبرنگار ایرنا گفت: این آمادگی برای شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که برای هر گذرگاهی که ضرورت اجرای آن در مازندران تشخیص داده شود، معبر ایمن را با مشارکت شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط احداث کند.

وی افزود: در سفر امروز همراه با تعدادی از مسئولان استان بازدیدی از چند گذرگاه داشتیم و آمادگی خود را برای رفع گره‌های ترافیکی و ایجاد گذرگاه‌های ایمن اعلام کردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: یکی از نقاطی که در ساری برای ساخت گذرگاه ایمن روی تقاطع راه‌آهن مورد تاکید قرار داشت گذرگاه لاکدشت است که طبق رایزنی‌ها مقرر شد نقشه زیرگذر را شهرداری تهیه و ارائه کند و هزینه تامین باکس‌ها و اجرای زیرگذر نیز توسط راه‌آهن انجام شود. ضمن این‌که اجرای رمپ این زیرگذر و سایر زیرگذرهای مشابه نیز بر عهده شهرداری است.

وی خاطرنشان کرد: بهترین راهکار برای حل این چالش ترافیکی به ویژه در محدوده‌های شهری ایجاد زیرگذر است که معمولا به طور مستمر با همکاری راه‌آهن در سراسر کشور اجرا می‌شود و در صورت همراهی مسئولان این استان امکان رفع مشکل در همه نقاط مورد نظر وجود دارد.

ذاکری تصریح کرد: تا پیش از تکمیل اسکله رورو ریلی و فعال‌تر شدن ترانزیت ریلی از بندر امیرآباد فرصت مناسبی برای اجرای تقاطع‌های ایمن در مسیر راه‌آهن شمال است و ما نیز آماده همکاری با شهرداری‌ها و دستگاه‌های استانی در این زمینه هستیم.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در دومین سفر استانی از زمان انتصاب در دولت چهاردهم، به منظور بازدید از بندر امیرآباد و اسکله در حال ساخت رورو ریلی، پیگیری رفع موانع افزایش ظرفیت و فعالیت ترانزیت ریلی در مازندران، بازدید از خطوط و تاسیسات راه‌آهن شمال و دیدار با استاندار مازندران امروز -چهارشنبه ۲۵ مهر- همراه با محمدهادی ضیایی‌مهر عضو هیئت مدیره معاون ناوگان شرکت راه‌آهن به مازندران سفر کرد.