بوشهر_ ایرنا_ رییس انجمن آزمایشگاههای همکار استاندارد استان بوشهر گفت: ۹۰ درصد استانداردهای اجباری کشور در آزمایشگاه های بخش خصوصی همکار استاندارد استان بوشهر انجام می شود.

سید حسین رضوی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: انجمن آزمایشگاه های همکار استاندارد استان بوشهر از اولین انجمن های آزمایشگاهی کشور بود که در سال 1390 راه اندازی شد.

وی افزود: در زمان آغاز اجرای اصل ۴۴، آزمایشگاه های استان توانمندنیهای مختصری داشتند و نیازهای حوزه تجارت و بازرگانی، خارج از استان تامین می شد اما امروز به چنان توانمندی رسیده ایم که به یکی از قطب های صنعت آزمایشگاهی کشور تبدیل و خدمات مورد نیاز را به سایر فعالان اقتصادی کشور ارائه می دهیم.

رییس انجمن آزمایشگاههای همکار استاندارد استان بوشهر تصریح کرد: کمبودهای موجود در حوزه زیر ساختی مثل حمل و نقل ریلی باعث عدم‌تمایل تجار و بازرگانان به ترخیص و بارگیری کالا و دریافت خدمات خود در استان بوشهر می شود اما وجود آزمایشگاه های همکار استاندارد انچنان مزیت های خوبی داشته که باعث ایجاد انگیزه و تمایل حضور صاحبان کالا به فعالیت در استان شده است.

رضوی عنوان کرد: با ایجاد جزیره نگین و پیگیری ایجاد حمل و نقل ریلی در آینده شاهد رونق بیشتر تجارت و اقتصاداستان خواهیم بود

وی با انتقاد از خروج برخی کالاها از شمول استاندارد گفت: این امر ضربه بزرگی به بخش خصوصی به ویژه آزمایشگاه ها می زند.

رییس انجمن آزمایشگاه های همکار استان بوشهر بیان کرد: انتظار داریم سازمان استاندارد نگاه ویژه ای به ظرفیت های بخش خصوصی در استان‌های مرزی که از مبادی ورودی کالاها به کشور می باشند و تاثیر زیادی بر تجارت کشور دارند داشته باشند.

رضوی قوانین خلق الساعه و تعرفه های آزمون تحمیلی را از معضلات جدی دانست که مشکلات عدیده ای برای آزمایشگاه های بخش خصوصی بوجود آورده است.

وی یادآور شد: آزمایشگاه های همکار استاندارد استان، با سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیارد ریالی توانسته اند با ایجاد یک هزار فرصت شغلی که بیشتر از دانش آموختگان و متخصصین دانشگاه‌های استان هستند گام های خوبی در رونق تولید و تجارت استان و اشتغال‌زایی بردارند.