شیراز-ایرنا-یادواره شهدای حوزه سلامت فارس، با گرامی داشت یاد و خاطره ۱۱ شهید مدافع سلامت این استان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، یادواره شهدای حوزه سلامت استان فارس، بیست و پنجم مهر ۱۴۰۳ با حضور مسوول موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت، مسوولان کشوری و لشکری و خانواده های شهدای حوزه سلامت فارس، برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز چهارشنبه در یادواره شهدای حوزه سلامت استان فارس، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای حوزه سلامت گفت: شهدا جایگاهی رفیع و بزرگ دارند و امیدواریم ما جاماندگان از خیل شهدا، به واسطه ارادتمندی به شهدا، مورد عنایت خداوند قرار گیریم.

سید وحید حسینی ادامه داد: حوزه سلامت و بهداشت و درمان این توفیق را داشته است که از ابتدای انقلاب تاکنون در شرایط مختلف از جمله دوران دفاع مقدس و دوران مقابله با کرونا، همراه سایر اقشار جامعه در خدمت کشور و مردم باشد و این موضوع توفیقی بزرگ برای جامعه سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به مجاهدت های کادر درمان استان در دوران مقابله با کرونا، افزود: حوزه سلامت در دوران کرونا بسیار درخشان بود و بسیاری از کادر درمان استان در راه خدمت به بیماران به ویروس کرونا مبتلا شدند و ۱۱ شهید مدافع سلامت در استان، در این ایام به خیل شهدای سلامت پیوستند.

حسینی در ادامه با اشاره به جنایت های رژیم اشغالگر قدس در فلسطین و لبنان و مبارزه محور مقاومت با این رژیم، از آمادگی ۵۰ پزشک متخصص و فوق تخصص برای کمک به مجروحان و مصدومان محور مقاومت خبر داد.

تاکید بر تداوم راه شهدا در یادواره شهدای حوزه سلامت استان فارس

مسوول موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت نیز در یادواره شهدای حوزه سلامت فارس گفت: استان فارس در دوران دفاع مقدس یکی از شواهد عینی این موضوع است که با نفس گرم حضرت امام خمینی(ره)، یگان های مردمی در این استان تشکیل شد و فارس در دوران دفاع مقدس بسیار خوب درخشید.

سردار نصرالله فتحیان اضافه کرد: لشکر بزرگ فجر لشکری مردم پایه بود که در استان فارس تشکیل شد و همه به فرمان امام خمینی(ره) لبیک گفتند و برای دفاع از کشور، ملت و آرمان های انقلاب در تمام جبهه ها خط شکن بودند و از مرگ هراسی نداشتند و تمام وجودشان را در طبق اخلاص گذاشتند.

او با اشاره به اینکه استان فارس ۱۵ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده که حدود ۱۴ هزار شهید مربوط به دوران دفاع مقدس است، افزود: بخش سلامت فارس در دوران هشت سال دفاع مقدس و در مراکزی نظیر بیمارستان طالقانی آبادان، بسیار درخشان عمل کرد؛ گروه های پزشکی، پرستاران و امدادگران فارس در خط مقدم جبهه و زیر آتش دشمن به رزمندگان و مجروحان خدمت کردند و امروز لازم است این نقش برجسته حوزه سلامت فارس به خوبی معرفی و اعلام شود.

مسوول موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت ادامه داد: امروز در جبهه مقاومت نیز عملکرد ایران اسلامی با هدایت رهبری عملکردی راهبردی است، استان فارس در جبهه مقاومت نیز بسیار پویا وارد عمل شده و شهدای بزرگی تقدیم جبهه مقاومت کرده است و تداوم راه این شهدا از موارد مهم و مورد توجه به شمار می رود.

فتحیان با بیان اینکه یکی از شگردهای دشمن ایجاد جنگ روانی است، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب به خوبی با این جنگ های روانی دشمن آشنا است و در جمعه نصر با حضور در نماز جمعه تهران، جنگ روانی دشمن را خنثی کرد.

فرصتی برای یادآوری ایثارگری های کادر درمان و حوزه سلامت

فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، برگزاری یادواره شهدای سلامت استان را فرصتی برای یادآوری ایثارگری های کادر درمان و حوزه سلامت استان در هشت سال دفاع مقدس و همچنین دوران کرونا عنوان کرد.

سردار یداله بوعلی با تقدیر از برگزارکنندگان یادواره شهدای حوزه سلامت فارس، تاکید کرد: مسیری که شهدا طی کرده اند مهم است و همه ما باید ادامه دهنده راه و روش آنان باشیم.

این آیین همراه با رونمایی از تمبر «یادواره شهدای سلامت استان فارس»، رونمایی از کلیپ «روزهای سخت»، رونمایی از کلیپ «از دفاع تا دفاع» و رونمایی از کتاب «شیفت استراحت؛ ۴۴ سال حضور در خط مقدم»، برگزار شد.