تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از اتفاقاتی که در ساماندهی مسیر گردشگری دربند افتاد ایجاد دروازه‌ای است که طراحی شده که به هیچ عنوان جنبه سیاسی ندارد.

به گزارش ایرنا از شورای شهر تهران، سیداحمد علوی روز چهارشنبه در جریان بازدید از روند بازسازی دربند پایتخت اظهار کرد: درباره دروازه دربند بحث‌هایی مطرح شد که جنبه سیاسی داشت اما برای ایجاد دروازه در این مکان تفریحی و گردشگری موضوع جنبه کارشناسی دارد، بطور قطع مسیر کوهستان مسیر گردشگری است و مدیریت شهری تلاش می‌کند که مسیر بهتری برای گردشگران فراهم آورد.

وی افزود: اینکه شایعاتی مبنی بر مسدودسازی دربند با ایجاد این دروازه مطرح شده نمی‌تواند موضوعی کارشناسی باشد بلکه امروز ساماندهی که در میدان دربند اتفاق افتاده است برای کمک و پاسخ به دغدغه گردشگران است.

رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: یکی از چالش‌های بزرگ منطقه گردشگری، پارکینگ است که برای این موضوع در منطقه تفریحی دربند نیز مدیریت شهری برنامه دارد و امیدواریم به زودی پارکینگ طبقاتی این مکان آماده شود البته برای تسهیل تردد گردشگران تعدادی خودروهای برقی و ون آماده‌سازی خواهد شد.

وی گفت: ساماندهی مجموعه‌ای همچون دربند که تعداد زیادی از مردم به عنوان بازدیدکننده این مکان تفریحی و گردشگری هستند، ‌ با کمک کارشناسان می‌تواند در ارائه خدمات بهتر و دقیق‌تر به مردم اثربخش باشد.

به گزارش ایرنا، رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران روز چهارشنبه از روند بازسازی منطقه تفریحی دربند پایتخت بازدید کرد و در جریان وضعیت ساخت و آماده‌سازی ورودی دربند، سنگفرش‌های این منطقه گردشگری و همچنین نحوه رسیدگی محوطه رودخانه‌ای قرار گرفت.