خرم آباد-ایرنا- فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: منطقه عملیاتی حاج عمران باید به عنوان یک برنامه کشوری در برنامه‌های راهیان نور به نام استان لرستان ثبت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار نعمت اله باقری روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی اردوهای راهیان نور در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: استان لرستان در عملیات حاج عمران بیش از ۳۶۰ نفر از رزمندگان و جوانان خود را تقدیم انقلاب کرده است و باید این منطقه عملیاتی در اردوهای راهیان نور به عنوان یک برنامه کشوری به نام استان لرستان ثبت شود.

وی افزود: سال گذشته ۶۰۰ نفر که ۲۰۰ نفر از آنان خانواده های معظم شهدا بودند طی یک برنامه مفصل به منطقه عملیاتی حاج عمران اعزام شدند.

سردار باقری همچنین با اشاره به ۲ پروژه در دست اجرا در حوزه راهیان نور در استان عنوان کرد: اردوگاه بهشت که متعلق به دوران مقدس و سازه های آن فرسوده شده بود و ظرفیت پذیرش ۲۰۰ نفر را داشت که اواخر سال گذشته نسبت به بازسازی و توسعه آن اقدام و ظرفیت آن به ۶۰۰ نفر افزایش یافت.

وی با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی این مجموعه گفت: همچنین این مجموعه با پیگیری های انجام شده جزو اردوگاه‌های کشوری آورده شد با پشتیبانی های سازمان بسیج امیدواریم بتوانیم آن را تکمیل و ظرف یکی دو ماه آینده به بهره‌برداری برسانیم.

سردار باقری با اشاره به نبود زیرساخت در مرکزیت استان خوزستان و فاصله زیاد آن ها با یادمان‌های لرستان افزود: این کمبود مشکلاتی را در ارسال غذا و تجهیرات مورد نیاز راهیان نور ایجاد کرده است و باید مسافت زیادی را پیمود تا آنها را به اردوهای راهیان نور رساند.

فرمانده سپاه لرستان تصریح کرد: در حوزه ماندگاری در یادمان‌ها نیز فاصله زیاد است و کاروان‌ها مسافت بسیار زیادی را طی می کنند و دانش آموز و راوی فرصت نمی‌کنند در محل یادمان بمانند و از ظرفیت آن به صورت عینی بهره‌مند شوند و این از اشکالاتی است که در بحث زیرساخت‌ها وجود دارد.

سردار باقری افزود: در این راستا یک اردوگاه با ظرفیت ۵۰۰ نفر در خرمشهر نیز در دست انجام و ۲ ماه است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی افزود: این مجموعه از ظرفیت خانوادگی نیز برخوردار است و با استفاده و تکمیل آن بسیاری از معایب و مشکلاتی که وجود دارد رفع خواهد شد.

سردار باقری عنوان کرد: همچنین در تلاش هستیم نقشه راهی برای دانش آموزان تعریف شود تا از مسیری که حرکت می‌کنند تا به مقصد می‌رسند بتوانند با تولید محتواهای مناسب با دوران دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.