امان - ایرنا - وزیر امور خارجه پس از دیدار با مقامات اردنی و گفت وگو درمورد تحولات منطقه‌ای، به منظور ملاقات و رایزنی با مقامات ارشد مصر، عازم قاهره پایتخت این کشور شد.  

به گزارش خبرنگار اعزامی سیاست خارجی ایرنا، سید عباس عراقچی صبح چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ و در صدر هیاتی دیپلماتیک به اردن رفت و پس از دیدار و ملاقات با مقامات ارشد این کشور از جمله پادشاه و وزیر امور خارجه اردن، عازم قاهره پایتخت مصر شد.

آخرین حضور یک مقام ایرانی در مصر به ۱۴ سال قبل و حضور شهید «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه فقید ایران در قامت معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه برای شرکت در مراسم تحلیف «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر بازمی‌گردد.

به گزارش ایرنا، مصر هشتمین مقصد از سفرهای منطقه ای وزیر امور خارجه در راستای تبادل نظر، مشورت و رایزنی با مقامات ارشد کشورهای منطقه به منظور هماهنگ کردن اقدامات در مقابله با رژیم صهیونیستی و توقف ماشین کشتار این رژیم در غزه و لبنان است.

پیشتر عراقچی در راستای تلاش جهت توقف جنایات رژیم صهیونیستی به لبنان، سوریه، عربستان، قطر، عراق و عمان سفر کرده و با مقامات ارشد آن کشورها نیز به بحث و تبادل نظر پرداخته بود.

عراقچی در ادامه سفرهای منطقه‌ای خود و به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ارشد اردن، ‌صبح چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ با استقبال رسمی مقامات این کشور وارد امان شد.

وزیر امور خارجه ر اولین ملاقات خود با ایمن الصفدی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه پادشاهی اردن هاشمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، موضوعات مورد علاقه طرفین در روابط دوجانبه و تحولات جاری منطقه مورد تبادل نظر و مشورت قرار گرفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی ضمن مروری بر وضعیت بحرانی منطقه در نتیجه تداوم نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و تهاجم گسترده آن به لبنان، بر ضرورت اقدام جمعی کشورهای منطقه برای متوقف کردن ماشین جنگی رژیم اشغالگر و جلوگیری از گسترش دامنه جنگ و حراست از ثبات و امنیت منطقه در راستای منافع ملت‌های منطقه تاکید کرد.

عراقچی همچنین در دیدار با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن ضمن تبیین دیدگاه جمهوری اسلامی ایران راجع به وضعیت امنیتی منطقه و تلاش‌های صورت گرفته از سوی جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از تشدید ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه غرب آسیا، بر ضرورت همکاری و همبستگی بیشتر کشورهای منطقه و جهان اسلام جهت وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف نسل‌کشی و جنگ افروزی تاکید کرد.