سنندج - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: ۳۰ طرح نیمه تمام ورزشی در استان وجود دارد که ۱۴ طرح آن برای اتمام قابل واگذاری به بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آمنه غلام‌ویسی شامگاه چهارشنبه در نشست با خبرنگاران رسانه‌های گروهی به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش اظهار کرد: ۳۰ طرح عمرانی نیمه تمام در حوزه زیرساختهای ورزشی استان، با پیشرفت فیزیکی پنج تا ۹۰ درصد وجود دارد که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آنها چهار هزار میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه اتمام این طرح‌ها، تنها با اعتبارات دولتی قابل انجام نیست و نیازمند ورود بخش خصوصی است افزود: حوزه ورزش صرفا در حیطه وظیفه دولت نیست.

وی ادامه داد: با توجه به آسیب‌های اجتماعی موجود، تقویت ورزش از موثرترین راهکارها است چراکه با هر موفقیت ورزشی، عزت و اعتماد به نفس جوان و نوجوان بالا می‌رود.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با بیان اینکه برای جذب سرمایه‌گذار برای ۲ طرح ورزشی، در ورزشگاه ملک‌نیا و ۲۲ گولان اقداماتی انجام گرفته است، افزود: اماکن ورزشی موجود پاسخگوی نیاز ورزشکاران و جوانان استان نیست.

غلام ویسی به بازسازی مجموعه ورزشی حجاب سنندج برای بانوان و مجموعه ورزشی ۲۲ گولان اشاره کرد و گفت: زمین مینی‌گلف، چمن مصنوعی روستایی و طرح های دیگری هم بهره‌برداری شده است و زمین چمن و تنیس خاکی نیز طی هفته تربیت بدنی در سقز افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به میزبانی از اردوهای تیم ملی و مسابقات ورزشی کشوری، یادآور شد: سعی شد با توجه به استعدادهای ورزشی هر شهرستان، همه مناطق استان به منظور استعدادیابی از این رویدادها برخوردار باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان ادامه داد: از دستاوردهای ورزش استان می‌شود به کسب رتبه نخست در حوزه آموزشی بین ۱۳ استان، رتبه دوم پایگاه قهرمانی، برتر ورزش‌های همگانی و ششم طرح آمایش سرزمینی اشاره کرد.

به گفته غلام‌ویسی، سرانه فضای ورزشی کردستان اوایل سال ۱۴۰۲ حدود ۷۰ سانتی‌ متر بود که الان به ۷۶ سانتی متر رسیده است.

انتخابات هیات فوتبال از نظر فدراسیون قانونی ولی مغایر با رضایت جامعه هدف

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان همچنین با بیان اینکه پارسال ۱۷ هیات ورزشی با سرپرست یا بدون سرپرست اداره می‌شد، اظهار کرد: در حال حاضر به غیر از تعداد معدود، بقیه هیات‌های ورزشی ساماندهی شده‌اند.

غلام ویسی به انتخابات پرحاشیه هیات فوتبال هم اشاره کرد و گفت: اساس‌نامه فدراسیون فوتبال با دیگر فدراسیون‌ها متفاوت و در دیگر هیات ها، اداره کل ورزش و جوانان نایب رییس مجمع و رییس فدراسیون رییس مجمع است ولی در مجمع انتخابات هیات فوتبال، اداره کل ورزش و جوانان هیچ نقشی ندارد و کمیته سه نفره تصمیم‌گیری می‌کند که مدیرکل ورزش و جوانان هم به عنوان تنها یک عضو مجمع حق رای دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان به عدم حضور خود در مجمع انتخابات هیات فوتبال اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال، این انتخابات قانونی ولی عرف بر این است که تعامل و همکاری لازم انجام گیرد تا جامعه مخاطب ناراضی نباشند.

غلام‌ویسی اضافه کرد: بنا بر برخی شبهه‌ها، درخواست ارائه مدارک افراد داوطلب ریاست هیات استان از فدراسیون اعلام شد ولی حتی با ورود سازمان بازرسی هم، فدراسیون اعتنایی نکرد و وقتی بی احترامی فدراسیون به جامعه مخاطب فوتبال را دیدم در این مجمع حاضر نشدم.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از ارزیابی هیات‌های ورزشی انجام شده است، ادامه داد: بیشتر هیات‌های ورزشی قبل از مراجعه به اداره کل به سراغ مسوولان ارشد استان می روند و برای هیات ورزش‌های زورخانه‌ای هم قرار است نشستی برگزار و بعد از آن تعیین تکلیف شود.

ورزش بانوان موفق در مدال‌آوری

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در ادامه گفت: در حوزه ورزش بانوان بیشترین مدال آوری را طی سال جاری در مقایسه با سال های قبل و حوزه ورزش آقایان داشته‌ایم.

غلام‌ویسی به یکی از برنامه های ابتکاری استان در حوزه ورزش بانوان اشاره کرد و افزود: جشنواره فرهنگی، ورزشی بانوان روستایی در ۱۰ شهرستان طی سال گذشته و امسال برگزار شد که در حال کارشناسی در وزارت ورزش و جوانان برای تعمیم به کل کشور است.

رضایت ۱۰۰درصدی از بهبود فضای کسب و کار ورزشی

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان به بهبود فضای کسب و کار ورزشی استان اشاره و تصریح کرد: در این زمینه رضایتمندی ۱۰۰ درصدی در صدور مجوزها را داشته ایم .

غلام‌ویسی افزود: از محل تسهیلات تبصره ۱۸ نیز ۵۷ میلیارد ریال سهمیه در اختیار ورزش و جوانان بود که جذب و در اختیار متقاضیان حوزه ورزشی قرار گرفت.

وی ادامه داد: این تسهیلات امسال پنج برابر افزایش یافته است که با ابلاغ رسمی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی در پایان با قدردانی از اصحاب رسانه گفت: ارائه اخبار درست به جامعه، از وجدان کاری رسانه‌های گروهی نشات می‌گیرد که اگر موجب یاس و ناامیدی شود، بی اخلاقی و اگر منجر به امیدآفرینی شود یک خدمت ارزنده است.