شاهرود - ایرنا - استاندار سمنان گفت: اجلاسیه شهدا پیام فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت از جمله ارزش‌های برگرفته از دفاع مقدس را به نسل جدید به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان انتقال می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی شامگاه چهارشنبه در اجلاسیه یک‌هزار و ۱۰۰ شهید شهرستان شاهرود که در محل مصلی پیامبر اعظم(ص) ‌شهر برگزار شد، افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت بهترین اقدام در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه اجلاسیه شهدا به معنای واقعی نمونه‌ای از مردمی سازی امور فرهنگی است، ابراز کرد: این رویداد مهم، زمینه عزت، هویت، سربلندی و ترویج فرهنگ ایثار وشهادت را فراهم کرده است.

شهدا عامل همبستگی اجتماعی شدند

استاندار سمنان ادامه داد: شهدا بهترین سرمایه خود را تقدیم انقلاب کردند و در راستای دفاع از کیان جمهوری اسلامی گام برداشتند و عامل همبستگی اجتماعی، ایجاد هویت و عزت شدند.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت روحیه ظلم ستیزی است، اظهار کرد: محور مقاومت در غزه و لبنان در مقابل رژیم کودک‌کش صهیونیستی ایستادگی کردند که این امر برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است.

هاشمی تصریح کرد: در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هر جا کار به مجموعه جوانان متدین بسیج سپرده شد با اتکاء بر فرهنگ ایثار و شهادت موفق بودند.

وی با اشاره به اینکه تهاجم سخت نظامی هشت ساله را پشت سر گذاشتیم و امروز با تهاجم فرهنگی روبرو هستیم، افزود: در تهاجم نظامی هدف اشغال خاک و سرزمین بود اما در تهاجم فرهنگی تفکر و اندیشه هدف دشمنان است.

استاندار سمنان ادامه داد: در تهاجم نظامی مدت کوتاه و محدود اما تهاجم فرهنگی نامحدود، زمانبر و تدریجی است که باید همگان برای مقابله با آن احساس وظیفه کنیم.

تهاجم فرهنگی فریبنده و جذاب است

هاشمی با بیان اینکه تهاجم نظامی با سر و صدا و درگیری انجام می‌شود، ادامه داد: دشمنان در تهاجم فرهنگی از مسیر فریبنده و جذاب وارد می‌شوند تا به اهداف شوم خود برسند.

وی از پدران و مادران خواست که مراقب فرزندان باشند تا مورد تهاجم فرهنگی دشمن قرار نگیرند.

استاندار سمنان افزود: تهاجم نظامی تلفات انسانی دارد اما تهاجم فرهنگی فساد اخلاقی، مواد مخدر، افسردگی و فرار از خانواده را به دنبال دارد.

هاشمی تاکید کرد: امروزه راه موفقیت و کلید بازگشایی مشکلات در سایه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه‌های مختلف محقق می‌شود.

به گزارش ایرنا، دوسالانه اجلاسیه شهدای شاهرود از ۲۴ مهر در محل مصلی پیامبر اعظم‌(ص) تا گلزار شهدا به مدت سه روز برگزار می‌شود.

شهرستان شاهرود دارای یک‌هزار و ۱۰۰ شهید مدفون و یک‌هزار و ۷۰۰ شهید منتسب است.

نمایشگاهی متشکل از ۸۰ غرفه طرح اسوه استانی با ۷۴ پایگاه و ۶ غرفه بنیاد تعاون بسیج در این اجلاسیه دایر است. روایتگری از سیر دفاع مقدس، غائله گنبد، مدافعان حرم، سلامت و امنیت توسط پیشکسوتان در دستور کار است.

نمایشگاه سبک زندگی اسلامی، زنان تمدن‌ساز، جهادکشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و عشایری و همچنین هوش مصنوعی در محل این اجلاسیه برپا است.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق مرکز استان سمنان قرار دارد.