شیراز- ایرنا- جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی (ع) گفت: باقی ماندن در مسیر انقلاب نیازمند ۲ شرط اساسی یکی فهم و درک انقلاب و شرایط آن و دیگری ماندگاری و استقامت در این راه است.

به گزارش ایرنا، سردار غلامحسین غیب پرور، شامگاه چهارشنبه در آستانه کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس (آبان ۱۴۰۳) در اجلاسه یک هزار و ۳۰۰ شهید شهرستان کازرون، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا افزود: قطعا خون مطهر شهدا حرکت کوبنده ما را تضمین می کند و در نهایت نیز پیروزی از آن ماست.

وی، با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان افزود: امروز شاهد هستیم که دنیای پست و سازمان های بی محتوا و باطل این جنایت ها را می بینند اما سکوت می‌کنند.

او اظهار کرد: دشمنان قسم خورده‌ای که امروز با آنها مواجه هستیم بویی از انسانیت، اخلاق و عاطفه نبرده‌اند وگرنه چگونه ممکن است که در یک باریکه طی یک سال ۴۲ هزار نفر زن، کودک، مرد، پیر و جوان را به خاک و خون کشید، حتی اگر مسلمان هم نباشیم عاطفه که داریم و انسان هستیم.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی (ع) گفت: در طول زمان امام ما علم اسلام خواهی و زیر بار زور نرفتن را بلند کرد و مردم ایران هم زیر آن علم قرار گرفتند و باور قلبی من این است که در نبرد رخ به رخ و رو در روی جبهه حق و جبهه باطل، پیروزی از آن جبهه حق خواهد بود و این وعده خداوند است که هیچ خللی در آن نیست.

غیب پرور افزود: امروز همه ما پشت علمدار انقلاب حرکت کرده‌ایم و ایشان فرمودند که فرض است بر همه مسلمین که جبهه مقاومت را کمک کنند.

وی، ضمن گرامیداشت یاد شهید سلیمانی گفت: شهید حاج قاسم بسیج را تکثیر کرد که یکی از آنها یمن است که می بینیم امروز یمنی ها چگونه با شجاعت و جسارت عمل می کنند.
او ادامه داد: حزب الله، حشد الشعبی، نیروهای مقاومت سوریه را می بینم که چگونه در مقابل دشمن ایستاده و مقاومت می کنند.

وی، ضمن تسلیت شهادت شهید عباس نیلفروشان و گرامیداشت یاد او افزود: این شهید یک سردار اندیشمند، اهل قلم و خستگی ناپذیر بود که شهادت او همه ما را سخت سوگوار و ناراحت کرد و ما در سوگ او اشک می ریزیم اما جلو دشمن، در جلو دشمن سر خود را بالا نگاه می داریم و می ایستیم و قطعا پیروز خواهیم شد.


نسل امروز جامعه اسلامی آماده ایفای نقش تاریخی خود است
امام جمعه کازرون هم گفت: نسل جوان و نوجوان مومن و زمان شناس جامعه اسلامی ما، امروز آماده ایفای نقش تاریخی خود است.

حجت الاسلام محمد مصباحی، کازرون را شهری با سابقه درخشان در عرصه جهاد و شهادت و مفتخر به حضور علما دانست و افزود: در اجلاسیه امشب، شاهد و ناظر هستیم که در کنار خانواده معزز شهدا و همچنین رزمندگان دوران دفاع مقدس، سیل عظیمی از مردم مومن، انقلاب و ولایتمدار و به ویژه جوانان نیز حضور یافته اند.

او ادامه داد: قطعا این اجتماع بزرگ مردمی که امشب شاهد آن هستیم، بعد از اجتماع استقبال از رهبر معظم انقلاب (۱۶ اردیبهشت ۸۷)، بزرگترین اجتماعی است که در کازرون شکل گرفته است.

وی، همه موفقیت ها و پیشرفت ها را مرهون خون شهدا دانست و اظهار کرد: شهدا ستارگانی درخشان هستند که در آسمان انقلاب اسلامی می درخشند و با درخشش خود میسر حرکت را برای جهانیان روشن می‌کنند.

کازرون در ۱۴۳ کیلومتری شیراز مرکز این استان قرار دارد.