یاسوج- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: مشکل بزرگی که در سایت‌های مسکن نهضت ملی شهرهای کوچک وجود دارد مربوط به وجود معارضات مردمی و دولتی در اراضی است.

محمد راستا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: انتظار می رود مسئولان استان از جمله معاون عمرانی، معاون سیاسی و فرمانداران شهرستان ها برای رفع معارضات بیشتر وقت بگذارند چون زمین به نام دولت است.

وی تاکید کرد: زمین هایی به نام راه و شهرسازی بوده و برای ساخت مسکن در نهضت ملی پیش بینی شده اما تعدادی از ادارات استان اجازه ساخت و ساز و تحویل زمین به مردم را نمی دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: رفع معارضات بیشتر برعهده فرمانداران است و انتظار همکاری از آن ها در همه شهرستان ها داریم.

راستا عنوان کرد: سهم استان در طرح نهضت ملی مسکن ۴۷ هزار واحد در سطح شهرستان های ۹ گانه اعم از شهری و روستایی است.

وی بیان کرد: از این حدود ۴۷ هزار واحد مسکن ، ۱۷ هزار و ۳۱۸ واحد آن باید توسط اداره کل راه و شهرسازی و در شهرها ساخته شود.

راستا ادامه داد: هفت و هزار و ۶۹۷ واحد آن نیز در قابل مسکن خودمالکی است که متقاضی می سازد و دولت نیز تسهیلات در اختیار آن قرار می دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: پنج هزار و ۷۷۳ واحد هم باید در قالب طرح بازافرینی شهری و مناطق فرسوده شهری ساخته خواهد شد.

وی گفت: ۱۶ هزار واحد نیز در قالب طرح مسکن روستایی باید ساخته شود.

راستا یادآور شد: در مجموع و تاکنون ۲۱ هزار و ۷۲۳ واحد در استان در حال اجرا است.