قشم - ایرنا - رییس اداره هواشناسی قشم گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز (پنجشنبه) با افزایش و گذر ابر احتمال رگبار پراکنده باران و آذرخش در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب برای بلندی های استان هرمزگان پیش بینی می شود.

محمد کاملی دیرستانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با توصیف و پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم اظهار داشت: طبق تحلیل نقشه ها و مُدل های هواشناسی، امروز از سرعت وزش باد در مناطق دریایی استان نسبت به روزهای گذشته کاسته شده است و پدیده غالب در طول روز در سواحل و جزایر غبار محلی است.

وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده نگری دریا در ساعت های بعدازظهر در مناطق دریایی استان وزش بادهای سطحی پیش بینی می شود و وضعیت دریا کمی مواج خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم با اشاره به اینکه در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب، در ارتفاعات استان افزایش و گذر ابر با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می شود، توضیح داد: توصیه می شود هرمزگانی ها در این مدت از صعود به بلندی ها و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه های فصلی خودداری کنند.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: این شرایط جوی و دریایی تا اوایل هفته آینده تداوم خواهد شد.

وی گفت: به لحاظ دمایی تا پایان هفته جاری، نوسانات یک تا ۲ درجه ای دما مورد انتظار است.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۶ درجه و ۸۶ درصد و شهر قشم را ۲۸ و ۸۰ درصد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است که از جاذبه های منحصر به فردی چون جنگل های بی همتای حرا و مرغوب ترین مروارید جهان و ده ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.