اسلامشهر - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر گفت: با هدف کاهش فاصله بین محل تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی با مدرسه، جلسه تعاملی شورای معاونان آموزش و پرورش این شهرستان را را به صورت محله محور برگزار خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، نخستین جلسه محله محور شورای معاونین آموزش و پرورش اسلامشهر با حضور مدیر و معاونین حوزه های مختلف آموزش و پرورش، حجت الاسلام علی ترکمن دبیر و رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی اسلامشهر، ثاقب نماینده شهردار و مدیر مدارس شهرک امام حسین (ع) و شهرک های اطراف آن عصر چهارشنبه در مدرسه انقلاب اسلامی شهرک امام حسین (ع) اسلامشهر برگزار شد.

اکبر قنبری مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر در این جلسه ضمن تاکید بر اصل پیگیری اظهار داشت: هدف اصلی برگزاری این جلسات در محله های مختلف شهرستان، حضور میدانی تیم مدیریتی اموزش و پرورش و شورای معاونین در مدارس محلات برای درک و بررسی بهتر مشکلات مدارس است.

وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی این منطقه و دسترسی آسان و سریع به مدارس در محلات مختلف تصمیم گرفتیم با این کار فاصله بین محل تصمیم گیری و تصمیم سازی را با مدرسه کم کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: مهم ترین اصل برای رفع مشکلات اصل پیگیری است، با رعایت این اصل اسلامشهر توانست بالاترین نرخ ۲۱ هزار ساعت حق التدریسی سال گذشته تحصیلی استان تهران را با وجود سه هزار و ۵۰۰ کلاس درس و پیک بازنشستگی غریب به ۷۰۰ نفر و رتبه اول بازنشستگی غریب به ۳۰۰ نفر در سال جدید تحصیلی را به صفر برساند.

وی افزود: این مهم فقط از طریق پیگیری و حضور جهادی انجام شد که اثر مستقیم بر کیفیت بخشی دارد و این پیگیری ها در حوزه ی استخدام نیز بسیار نتیجه بخش بود.

مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر اضافه کرد: معتقدم با این دیدگاه حتی اگر همه مشکلات را حل نکنیم، تلاش شده زمینه این شکوفایی را فراهم کنیم.

قنبری ادامه داد: در این میان مدیران و معاونین مدارس به طرح مشکلات و معضلات مربوط به مدارس خود پرداختند که از مهم ترین آنها می توان به کمبود فضای آموزشی نسبت به تعداد دانش آموزان، مشکلات مربوط به عدم وجود یا کمبود فضای نمازخانه، کتابخانه، آزمایشگاه ، نبود مشاور در مدرسه، حضور دست فروشان مقابل مدارس، عدم وجود سرایدار و نیروی نظافت و کمبود کادر مدارس اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: اسلامشهر با یکصد هزار و ۶۰۰ دانش آموز ثبت شده حدود یک دهم جمعیت دانش آموز استان تهران را داراست ولی آیا با این وجود، یک دهم امکانات استان تهران در اسلامشهر قرار دارد؟

این مسئول یادآور شد: در اسلامشهر با انبوه سازی ها بدون در نظر گرفتن فضای آموزشی متناسب، آموزش پرورش و خانواده ها دچار مشکلات عدیده ای شده اند و سرانه آموزشی را تغییر داده اند؛ مانند تنها سه مدرسه موجود برای پنج هزار واحد مسکن مهر که با توجه به استانداردها باید بیست و پنج واحد آموزشی در آن منطقه وجود داشته باشد.
مدیر آموزش و پروش ادامه داد: اگر انبوه سازی اتفاق می افتد، باید فضای آموزشی مورد نظر تامین شود، از شهرداری و شورای شهر خواهشمندیم پیگیر باشند که چرا این قوانین اجرا نمی شود و ترک فعل صورت می گیرد.

حجت الاسلام علی ترکمن دبیر شورای شهر اسلامشهر نیز در این نشست گفت: مجموعه شورای شهر تلاش خواهد کرد در صدد رفع این مشکلات گامهای موثری بر دارد و در ادامه تصمیماتی برای انجام این امور گرفته شد.

این جلسات به صورت ماهانه در محله های مختلف اسلامشهر به منظور رفع مشکلات هر منطقه با توجه به نیازها، چالش ها و فرهنگ و آداب آن منطقه در مدارس برگزار خواهد شد.

اسلامشهر با یکصد هزار دانش آموز و حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب استان تهران قرار دارد.