بجنورد- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی گفت: زمین یکهزار و ۳۳۲ نفر از متقاضیان دارای شرایط طرح جوانی جمعیت در روستاهای استان تامین شد.

هادی زارعی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: چهار هزار و ۴۳۴ خانوار برای بهره مندی از زمین طرح جوانی جمعیت در روستاهای استان ثبت نام کردند که یکهزار و ۲۵۸ مورد از آنها واجد شرایط نبودند.

وی افزود: سه هزار و ۱۷۶ خانوار روستایی واجد شرایط اعلام شدند که برای یکهزار و ۳۳۲ متقاضی زمین تامین شده است.

زارعی ادامه داد: از یکهزار و ۳۳۲ خانوار واجد شرایط تاکنون تنها ۴۶۵ متقاضی به ادارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ها مراجعه کرده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: ۴۱ خانوار واجد شرایط زمین خود را دریافت کرده اند و ۲۵۰ متقاضی روستایی نیز تا پایان آذرماه امسال از زمین رایگان طرح جوانی جمعیت بهره مند خواهند شد.

زارعی با بیان اینکه روستاییان خواهان دریافت زمین در مناطق شهری هستند، گفت: بیشتر افراد روستایی که برای دریافت زمین به این اداره کل مراجعه می‌کنند خواهان زمین در مناطق شهری هستند که براساس قانون این امر امکان پذیر نیست.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با تصویب مجلس شورای اسلامی، آبان ماه سال ۱۴۰۰ برای اجرا ابلاغ شد و بخش مهمی از این قانون واگذاری زمین رایگان به خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر است.

در طرح جوانی جمعیت بر خلاف سایر بخش های طرح نهضت ملی مسکن زمین به صورت رایگان و با قابلیت خرید و فروش به متقاضیان واگذار می شود.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از آن در نواحی روستایی سکونت دارند.