قشم - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم از انتخاب ۳۱۵ دانش آموز به عنوان همیار مشاور در مدارس این شهرستان خبر داد.

حسین رنجبر گلشواری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به برگزاری انتخابات همیار مشاور مدارس همزمان با هفته سلامت روان، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴- ۱۴۰۳ ویژه دانش آموزان متوسط اول و دوم و پایه ششم ابتدایی مدارس شاهد در این جزیره افزود: این دانش آموزان به مشاوران مدارس کمک می کنند تا مسائل و مشکلات مدرسه را بهتر و زودتر شناسایی و حل کنند تا تبدیل به آسیب نشود.

وی با بیان اینکه این تعداد همیار مشاور، دانش آموزانی هستند که دارای بیشترین مقبولیت نزد دیگر دانش آموزان بوده و رازدار می باشند، گفت: همدلی، مهربانی، اصالت، رفاقت، اطمینان و راز داری از مهم ترین ویژگی های همیاران مشاور انتخاب شده در مدارس بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم ادامه داد: در این انتخابات که با شعار «هر کلاس، یک همیار مشاور» برگزار شد، دانش آموزان مدارس شهرستان قشم یک دانش آموز کلاس خود را به عنوان همیار مشاور کلاس انتخاب کردند.

رنجبر گلشواری توضیح داد: این انتخابات با هدف همکاری دانش آموزان با مشاوران برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی - روانی و ارتقای سلامت روان دانش آموزان در مدارس با حضور ایمانه‌ آجی رمکانی رابط همیار مشاور استان هرمزگان معرفی شده به دبیرخانه کشوری شبکه دانش آموزی همیار مشاوران برگزار شد.

وی اضافه کرد: دانش آموزان همیار مشاور با درک درست از دوستان و همکلاسی‌ها می‌توانند نقش ارزنده‌ای در بهبود وضعیت روحی و روانی آنان ایفا کنند و با کمک یکدیگر، دانش آموزان نیازمند را از بن‌بست‌های روحی، رهایی بخشند.

در سال تحصیلی ۱۴۰۴ -۱۴۰۳ بیش از ۳۲ هزار دانش آموز در شهرستان قشم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۹ هزار ۳۸۷ دانش آموز در مقطع ابتدایی، هفت هزار و ۳۲۹ نفر متوسطه اول و چهار هزار و ۵۴۱ نفر نیز در مقطع متوسطه دوم به تحصیل می پردازند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.