همدان- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان از محکومیت سه میلیارد و۶۷۷ میلیون ریالی برای یک شرکت مونتاژ خودرو به دلیل دریافت وجه اضافه از مشتری خبر داد.

مرضیه یونسی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پرونده یک شرکت برای دریافت یک میلیارد و ۸۳۸ میلیون ریال وجه اضافه در فروش خودرو در شعبه دوم هیات بدوی اداره کل تعزیرات حکومتی همدان رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان اظهار کرد: شعبه به دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی و رعایت نکردن ضوابط قیمت گذاری شورای رقابت، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر بازگرداندن وجه اضافه در حق شاکی، شرکت را به پرداخت سه میلیارد و ۶۷۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

یونسی اظهار کرد: با گزارش بازرسان سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و شکایت شاکی از یک شرکت مونتاژ خودرو، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

بازگرداندن سوخت قاچاق به شبکه توزیع

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان از محکومیت چهار میلیارد و ۳۹۵ میلیون ریالی قاچاقچی سوخت در همدان خبر داد و گفت: شعبه هفتم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز همدان پرونده قاچاق پنج هزار و ۹۰۰ لیتر نفتگاز به ارزش یک میلیارد و ۴۶۵ میلیون ریال را رسیدگی کرد.

یونسی افزود: شعبه پس از رسیدگی و با توجه به ارائه نشدن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و متخلف را علاوه بر ضبط تانکر غیر مجاز و سوخت کشف شده به پرداخت ۲ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش سوخت محکوم کرد.

وی گفت: همچنین شعبه به دلیل بیشتر بودن ارزش وسیله نقلیه از کالای قاچاق ، متخلف را معادل ارزش کالا به پرداخت یک میلیارد و ۴۶۵ میلیون ریال جریمه و در مجموع به پرداخت چهار میلیارد و ۳۹۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان اظهار کرد: با گزارش ماموران پلیس امنیت اقتصادی همدان پیرامون کشف محموله سوخت قاچاق از یک خودرو کامیون باری در سه راهی پایگاه نوژه، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.