قزوین - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین با اشاره به پایداری جو استان، گفت: مناطق صنعتی و پرتردد استان با توجه به پایداری جو، امروز نیز با انباشت آلاینده های جوی روبرو است.

مهدی آخوندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، برای روزهای جمعه و شنبه هفته آینده پدیده غالب جوی در استان وزش بادهای به نسبت شدید غربی و جنوب غربی خواهد بود که باعث می شود در مناطق جنوبی و غربی دشت گرد و خاک های محلی را داشته باشیم.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: برای بعدازظهر جمعه نیز با توجه به گذر امواج تراز میانی جو، در پاره ای مناطق استان افزایش ابر با احتمال رگبار و رعد برق پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: از بعدازظهر روز یکشنبه هفته آینده با توجه به نفوذ زبانه های پرفشار و استقرار آن در سطح استان، نفوذ توده هوای سرد و کاهش محسوس دما را خواهیم داشت که این پدیده تا اواخر هفته آینده ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: برهمین اساس، روز گذشته نیز از سوی این اداره کل هشدار سطح زرد کشاورزی صادر شد که با توجه به احتمال سرمازندگی محصولات، از کشاورزان استان درخواست شد تا تمهیدات لازم را در خصوص محصولات برزمین مانده خود بیاندیشند.

آخوندی یادآور شد: در شبانه روز گذشته آبگرم با هفت و آبیک با ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و طی این مدت نیز دمای هوای قزوین نیز ۱۲ تا ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.