تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش درگذشت آموزگار هرمزگانی را در کلاس درس به جامعه فرهنگیان کشور تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی روز پنجشنبه در پی درگذشت معلم هرمزگانی در کلاس درس، در پیامی نوشت: خبر اندوهناک عروج ملکوتی همکار دلسوز و سخت کوش بندرعباس، سرکار خانم آسیه صالحی، در اثر عارضه قلبی در سر کلاس درس، موجب ناراحتی و اندوه فراوان اینجانب و خانواده بزرگ فرهنگیان کشور شد.

وی، ضایعه فقدان این معلم را به خانواده وی و جامعه فرهنگیان کشور، به ویژه همکاران استان هرمزگان و دانش‌آموزان این معلم گرانقدر که شاهد این اتفاق تلخ بودند، تسلیت گفت و از پیشگاه خداوند برای او، رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگانش صبر و شکیبایی مسئلت کرد.

وزیر آموزش و پرورش در این پیام تصریح کرد: بی شک یاد و خاطره و درس های زندگی و محبت این آموزگار مهربان برای همیشه در دل ها و جان های دانش آموزانش جاودانه خواهد ماند.

آسیه صالحی معلم مدرسه امید ایران ناحیه یک بندرعباس روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه، در کلاس درس مدرسه دچار سکته قلبی شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد و در سنگر ترویج علم و آگاهی آسمانی شد.


پیام وزیر به سیزدهمین جشنواره ملی نوجوان سالم

همچنین وزیر آموزش ‌و پرورش در پیامی جداگانه به مناسبت سیزدهمین جشنواره ملی نوجوان سالم بر تربیت نسلی سالم و توانمند، مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مبتنی بر رشد و تربیت متوازن تمامی ساحت‌های وجودی آنان برای تضمین آینده‌ کشور تاکید کرد و نوشت: برگزاری جشنواره هایی نظیر جشنواره نوجوان سالم (یاریگران زندگی) در پیشگیری از رفتارهای پرخطر میان دانش‌آموزان مؤثر بوده و نقش و جایگاه مهمی در حفاظت از سلامت دانش آموزان داشته و خانواده ها، مدارس، کارشناسان، افکار عمومی و جامعه برای مواجهه با چالش های پیچیده ناشی از رفتارهای پرخطر آماده تر می کند.

وی ابراز امیدورای کرد که این جشنواره بتواند با ارائه آثار تولید و برگزاری کارگاه ها، نمایشگاه ها در دو بخش خلاقیت های دانش آموزی و ابتکارات مدرسه ای، الهام بخش مخاطبان برای انجام اقدامات پیشگیرانه در ترویج شیوه های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر در مدارس کشور باشد.

کاظمی در این پیام یادآور شد: وزارت آموزش‌وپرورش تلاش می کند با ترویج فرهنگ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، دانش‌آموزان را به آگاهی، دانش و مهارت‌های لازم برای مراقبت از خود در برابر رفتارهای پرخطر، تجهیز نماید و این برنامه، بخشی جدایی‌ناپذیر از سیاست‌های کلان وزارت آموزش‌وپرورش باهدف پیشگیری و کاهش شیوع رفتارهای پرخطر در بین دانش‌آموزان است.

سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم با هدف توسعه و تقویت فرهنگ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس سراسر کشور اجرا شد و در این جشنواره خلاقیت‌های بسیاری از دانش‌آموزان و همکاران به نمایش گذاشته شد.  

این جشنواره در سه بخش «خلاقیت‌های دانش‌آموزی در سه دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم»، «ابتکارات مدرسه‌ای ویژه فرهنگیان» و «ابتکارات جامعه‌محور ویژه مدارس دارای کانون‌های یاریگران زندگی» برگزار شد.