مشهد- ایرنا- رییس اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: همزمان با آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش، پویش اهدای خون ورزشکاران با شعار "خــون سالــم در بــدن سالــم" از امروز به مدت پنج روز در استان خراسان رضوی آغاز شد.

مصطفی مهدوی ارفع روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پویش اهدای خون ورزشکاران با هدف ترویج فرهنگ اهدای خون در میان جامعه ورزشکاران طراحی شده است.

وی ادامه داد: این پویش فرصتی است برای نشان دادن اهمیت و نقش حیاتی این گروه در افزایش تعداد اهداکنندگان خون سالم است که می‌تواند در مواقع اضطراری جان بسیاری از نیازمندان را نجات دهد.

رییس اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: ورزشکاران به عنوان الگوهای سلامتی و نشاط می‌توانند تاثیر بسزایی در تشویق دیگران به مشارکت در این اقدام انسان دوستانه داشته باشند.

مهدوی ارفع افزود: این پویش از امروز ۲۶ مهر تا اول آبان ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۱۴ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا (ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستانهای تربت‌جام و کاشمر فعال هستند.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

از ۱۸۹ هزار و ۶۳ داوطلب اهدای خون که پارسال به مراکز انتقال خون این استان مراجعه کرده بودند، ۱۴۲ هزار و ۸۷۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.