زنجان - ایرنا - رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از اجرای طرح افزایش ایمنی تردد در ۲۵ منطقه روستایی و برای ۲ هزار موتورسوار خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره راهداری زنجان، اعظم محمدی روز پنجشنبه با بیان این مطلب، افزود: طرح افزایش ایمنی تردد برای موتورسواران، عابران پیاده، وانت بارها و ادوات کشاورزی امسال در مناطق روستایی اجرا می‌شود.

وی، کاهش مخاطرات حین تردد و جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار ترافیکی را از اهداف این طرح ذکر کرد.

به گفته این مسوول، سالانه تعداد بسیار زیادی از عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران به علت نا آگاهی یا رعایت نکردن قوانین ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند.

محمدی، کاهش آمار تلفات و مصدومان ناشی از وقوع سوانح جاده‌ای را از اهداف مهم این طرح ذکر کرد.

وی اظهار داشت: این طرح طی روزهای گذشته در روستای خندقلو و روستای خلج از توابع شهرستان ماهنشان اجرا شد.

این مسوول به برخی از اقدامات این طرح اشاره و خاطر نشان کرد: آموزش‌ مفاهیم ساده، نحوه‌ صحیح تردد ایمن با استفاده از زبان هنری، اهدای کلاه ایمنی به دارندگان گواهینامه موتورسیکلت و نصب نوارهای شبرنگ در موتورسیکلت‌ها، وانت بارها و ادوات کشاورزی از جمله مهمترین اقدامات طرح است.

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: امیدواریم با اجرای چنین برنامه‌های فرهنگی و آموزشی، گامی موثر در جهت ارتقای فرهنگ گروه‌های آسیب‌پذیر جاده‌ای در استان برداریم.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.