سنندج-ایرنا- سند توسعه اقتصاد دیجیتال کردستان در مراسمی و با حضور جمعی از مسئولان استان در سنندج رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی کردستان روز پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی و هم‌آفرینی نقشه راه توسعه اقتصاد دیجیتال کردستان و آیین رونمایی سند توسعه اقتصاد استان در سنندج اظهار کرد: امروز دنیای ارتباطات و دیجیتال در حال پیشرفت و همه مردم را با خود همراه کرده است.

کیومرث حبیبی افزود: دنیای دیجیتال به دلیل شفافیت و سرعت عمل و خروجی مؤثرتر دشمنانی با خود دارد اما باید با برنامه‌ریزی از این امکان برای تحقق اهداف بهره کافی و وافی را برد.

وی با تاکید بر برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای شهرداری‌ها در شهرهای بزرگ، گفت: آمادگی لازم برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و کارهای پژوهشی را داریم و در این زمینه همکاری و حمایت لازم خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه کردستان نیز اظهار کرد: اساس اقتصاد مبتنی بر ۲ اصل بی بدیل نیاز نامحدود بشر و محدودیت‌های موجود است و اگر این ۲ مورد به هم نرسند نمی توان انتظار تصاد و تقابل را داشت.

حامد قادرزاده گفت: امروزه نیاز جامعه می طلبد دورترین نقطه هر کشور سریع‌ترین امکان انتقال داده را به مرکز داشته باشد.

وی افزود:اگر بخواهیم اقتصاد پایدار داشته باشیم باید ابزار را به تفکر تبدیل کرده و آن را به جامعه انتقال دهیم.

رییس دانشگاه کردستان اظهار کرد: اقتصاد دیجیتال مبتنی بر آی‌.تی و آی. سی. تی باید در جامعه نهادینه شود و در روستاها مراکزی ایجاد کنیم تا به جوانان و نوجوانان کمک کنند از ابزار دیجیتال به درستی استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات کردستان نیز در این همایش اظهار کرد: سند توسعه اقتصاد دیجیتال در کردستان تدوین شده است و باید با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان تقویتشده و پیش برود.

آزاد حکمت افزود: امروزه قواعد کسب و کار تغییر پیدا کرده است و در بسیاری موارد و کارها مردم به صورت مجازی فعالیت دارندو امیدواریم این همایش در زمینه توسعه دیجیتالی استان در عرصه اقتصادی موثر باشد.