اصفهان-ایرنا- باز از سرزمین زیتون و باروت، سردار شهید آمد و نصف جهان دگربار لاله‌ای گلگون را در آغوش گرفت؛ دل‌ها خبردار ایستاده و باد تابوتی پُر از رنگین کمان آورده بود.

به گزارش ایرنا، باردیگر رایحه کربلا در آسمان شهر پیچید و از مغناطیس عاشورایی سردار سرافراز شهید عباس نیلفروشان؛ اصفهان به وسعت «کل ارض کربلا» حسینیه شده بود.

در صبح پاییزی پنجشنبه ۲۷ مهر؛ خیابان‌های نصف جهان لبریز از شکوفه‌های حضور مردمانی بود که خصیصه شهیدپروریشان هوش از سر تاریخ برده و جهان از آوازه فرماندهان دلاورش شگفت زده است.

از تبار خرازی‌ها و کاظمی‌ها و از نسل سلیمانی‌ها و زاهدی‌ها، دگربار سرو شهید آمد و صلابت از تنِ تاریخ، روییدن آغاز کرد.

میدان بزرگمهر اصفهان امروز لبریز از جمعیت مردمانی بود که پیش از این صبورانه سرداران شهید بسیاری را تشییع و خاکسپاری کرده بودند.


تابوت حامل پیکر شهید نیلفروشان با تلالوو خیره‌کننده از غیرت؛ پس از روزها انتظار در قلب جمعیت اصفهانی‌ها که حالا با قدس و لبنان و فلسطین هم‌مرز شده بود، پدیدار شد و طولی نکشید که بغض‌های فروخورده از تار و پود دل‌های تنگ، تراوش آغاز کرد.
مدیحه‌سرایی و پخش نواهای عاشورایی حس و حال عجیبی به مراسم بخشیده بود؛ آری حافظه نصف جهان با این روزها و حماسه‌ها و بدرقه‌ها آشناست؛ از همان سال‌های دفاع مقدس که سیل تابوت‌های سرخ شهدا روانه این دیار بود تا همین حوالی که سرداران شهیدِ جبهه مقاومت، خواب را از چشم اهریمنان زمانه ربوده‌اند.

همه آمده بودند؛ پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ، دوشادوش یکدیگر، تا سایه بلند سرو شهیدشان را نظاره‌ کنند، آرامش از چهره پدر سردار نیلفروشان می بارید،اگرچه غم هجران عباسش بر قلبش سنگینی می‌کرد.

همرزمان شهید نیلفروشان همه در سوگ او می‌گریستند، شانه‌هایشان لرزان بود، شاید زیر لب، نوحه «یاران چه غریبانه ...» را زمزمه می‌کردند.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی سخنران این مراسم بود.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: دشمنان فکر کردند چراغ روشن جهاد در محور مقاومت با حذف شهید زاهدی خاموش می‌شود، اما آنها همواره در محاسبات خود دچار اشتباه می‌شوند، شهید نیلفروشان جلوه اراده و شجاعت بود، بخوبی لبنان را می‌شناخت، سال‌ها چشم در چشم دشمن دوخته بود، او یک متفکر و اندیشمند بود و شناخت عمیقی از تحولات جهان داشت.

سرلشگر سلامی پس از ایراد سخنرانی به سمت خانواده شهید نیلفروشان رفت و با آنها دیدار و گفت و گو کرد.

شماری از مسوولان نیز کنار اقشار مختلف مردم برای تشییع پیکر سردار نیلفروشان آمده بودند. مهدی جمالی نژاد استاندار جدید اصفهان و محمد جواد ظریف معاون راهبردی رییس‌ جمهور نیز در مراسم تشییع شهید نیلفروشان شرکت کردند.

ساکنان شهر و روستاهای مختلف اصفهان نیز امروز خود را به مراسم رسانده بودند،حضور اقوام مختلف از جمله بختیاری‌ها و اقلیت‌های مذهبی در مراسم مشهود بود.

خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی نیز برای پوشش مراسم در سرتاسر مسیر مستقر بودند.

حرکت تشییع‌کنندگان از میدان بزرگمهر به سمت گلستان شهدای اصفهان(محل خاکسپاری) بدلیل ازدحام جمعیت، کمی به درازا کشید.

تصاویر شهید سید حسن نصرالله و شعار نوشته هایی با مضمون همدردی با مردم مظلوم فلسطین در میان سیل جمعیت به چشم می‌آمد.

جمعیت بی‌شماری نیز در اطراف گلستان شهدای اصفهان از ساعت‌ها پیش منتظر ورود پیکر سردار شهیدشان بودند.

به گفته فرزند شهید نیلفروشان، پدرشان از قدیم گفته بودند که می‌خواهند کنار مزار شهید حاج احمد کاظمی دفن شوند.

پس از بدرقه باشکوه مردم اصفهان، حوالی ظهر پیکر سردار نیلفروشان در مزار ابدیش؛ همجوار با همرزمان شهیدش خرازی، کاظمی و زاهدی آرام گرفت.

رهبر معظم انقلاب نیز عبای خود را برای همراه شدن با پیکر شهید نیلفروشان در هنگام خاکسپاری به خانواده شهید هدیه دادند.

پیکر مطهر سردار نیلفروشان روزهای گذشته پس از تشییع در کربلا و نجف بر دوش مردم مشهد مقدس و تهران نیز بدرقه شد.

آیین وداع با پیکر سردار نیلفروشان نیز شب گذشته در امامزاده شاه میرحمزه اصفهان برگزار شد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز جمعه ۶ مهر امسال به پشتوانه حمایت‌های آمریکا از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.

در نتیجه این دستور، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله «حاره حریک» در ضاحیه بیروت را بشدت و بصورت پیاپی بمباران کردند.

در این حملات تروریستی، مجاهدانی همچون سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و سردار نیلفروشان مستشار نظامی ایران در لبنان به شهادت رسیدند.

برچسب‌ها