تهران- ایرنا- رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای تحقق مطالبات و مسائل حوزه پزشکی و سلامت گفت: موضوع تعرفه‌های پزشکی باید در جلسات شورایعالی بیمه هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

گزارش ایرنا از سازمان نظام پزشکی، محمد رئیس زاده روز پنجشنبه در مجمع عمومی سالیانه این نهاد اظهار داشت: در بحث مسائل حوزه پزشکی، انتظار داریم تا پایان آبان ماه که قرار است بودجه تقدیم مجلس شود، جلسات شورای عالی بیمه زودتر تشکیل شده و تعرفه و قیمت تمام شده پزشکی قبل از لایحه بودجه سال آینده اعلام شود.

وی با بیان اینکه لازم است تعرفه های پزشکی قبل از بودجه نهایی و ابلاغ آن تا پیش از پایان سال انجام شود،‌خواستار برگزاری سریعتر جلسات شورای عالی بیمه برای ارایه آن به سازمان برنامه و بودجه کشور شد.

رئیس زاده، رفع مشکلات صنعت داروسازی، پیگیری موضوعات قضایی جامعه پزشکی و توسعه تشکیلاتی سازمان نظام پزشکی در نقاط مختلف کشور و نیز ارایه خدمات برخط را از اقدامات صورت گرفته برشمرد و با اشاره به حضور یک پزشک در راس قوه مجریه اظهار داشت: این شرایط بی تکرارترین فرصت جامعه پزشکی و حوزه درمان است و باید تلاش کنیم بحث تعرفه ها و کرامت وکیفیت جامعه پزشکی راحفظ کنیم و باید به دولت کمک کنیم تا بخصوص در حوزه بهداشت و درمان موفق شویم. ما برخود تکلیف می دانیم که در تمامی حوزه ها تلاش خود را انجام دهیم.

مهاجرت نخبگان پزشکی از دست دادن ثروت ملی است

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در مجمع عمومی سالیانه سازمان نظام پزشکی گفت: مهاجرت نخبگان پزشکی از دست دادن ثروت ملی کشور است و مجلس با جدیت حل مشکلات بهداشت و درمان را دنبال می کند.

رضا جباری افزود: امروز رکن اصلی هر مجموعه ای مساله اقتصاد است. باید با کمک وزارت بهداشت اقتصاد درمان را حل کنیم. کمیسیون بهداشت مجلس آماده هرگونه همکاری با مجموعه بهداشت و درمان است تا مشکلات حل شود. نمایندگان مجلس کاملا مشکلات حوزه پزشکی را درک می کنند.

وی ادامه داد:در مجلس مشکلات را با تطبیق با دستورالعمل ها حل می کنیم و بایستی کارگروهی تشکیل شود تا آمار دقیق بخش های مختلف سلامت را در بیاوریم که بدانیم داریم چکار می کنیم.

جباری با اشاره به اینکه مشکلات کادر سلامت و پزشکان الزاما بخش اقتصاد نیست، گفت : باید شبکه مسائل و مشکلات را ببینیم تا موضوعات حل شود. مساله تعیین قیمت تمام شده در دستور کار کمیسیون بهداشت است و باید تعیین تکلیف شود. هر پزشکی که از کشور برود از دست دادن سرمایه های حوزه سلامت است. جامعه پزشکی ثروت این مملکت اند. اگر مشکلات ما هنوز پابرجاست یعنی اسناد بالادستی را مدنظر قرار ندادیم. مجلس و کمیسیون بهداشت با جدیت کار می کنند تا جلوی مهاجرت نخبگان گرفته شود.


دغدغه هزینه درمان در سبد خانوار ایرانی را داریم

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی نیز در این رویداد گفت: دغدغه هزینه درمان در سبد خانوار ایرانی را داریم و انتظارات حوزه پزشکی و سلامت را باید برطرف کنیم.

علیرضا منادی سفیدان افزود: باید تمام تلاشمان را بکنیم تا سرمایه اجتماعی از بین نرود. با این بودجه های قطره چکانی، تنها وزارت بهداشت به دست دکتر ظفرقندی می تواند مسائل را حل کند.

وی با تاکید بر اینکه ما حمایت کامل از دکتر ظفرقندی و بدنه بهداشت و درمان در مجلس را داریم، گفت: وزارت بهداشت باید انتظارات حوزه پزشکی را پاسخ دهد. اگر ظرفیت دانشجوی پزشکی زیاد می شود، باید نگذاریم مسائل و مشکلاتی بوجود بیاید که کیفیت آموزش را کاهش دهد. هزینه بالای درمان در سبد خانوار حال مردم را بد کرده است. باید فکری به حال آن کرد. مساله بیمه ها یک چالش جدی است و امیدواریم بحث های بیمه ای نیز با کمک دولت و مجلس حل شود.