ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پارک پلی‌پروپیلین در مهران تا یک‌ماه آینده، گفت: روز گذشته قرارداد نهایی واگذاری ۱۰۰ هکتار از زمین‌های منطقه آزاد مهران به هلدینگ خلیج‌فارس برای اجرای این پارک منعقد شد.

به گزارش ایرنا، " حسن بهرام‌نیا" روز پنجشنبه در جریان بازدید از پروژه تونل آزادی ۲ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قرارداد نهایی واگذاری زمین‌ در منطقه آزاد مهران به هلدینگ خلیج‌فارس برای اجرای پارک پلی‌پروپیلین و راه‌اندازی ۹۰ کارخانه و اشتغال‌زایی حدود سه هزار نفر منعقد شد.

وی با بیان اینکه احداث پارک پلی‌پروپیلن یکی از مصوبات سفر رییس جمهور شهید به استان بود، تصریح کرد: باید در بحث سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد مهران ورود می‌کردیم.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه همه شایعات در مورد پارک پلی‌پروپیلن کذب محض است، یادآور شد: اجرای این پروژه بزرگترین هدیه برای مردم استان و شهرستان مهران است.

بهرام‌نیا یادآور شد: بعد از کلنگ‌زنی منطقه آزاد مهران، به خاطر محدودیت زمین برای پارک پلی‌پروپیلن با ۹۰ کارخانه و اشتغال سه هزار نفر، نیازمند زیرساخت‌های دیگری بودیم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از جانمایی و انتخاب منطقه مهران، تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای بین هلدینگ خلیج‌فارس، منطقه آزاد و استانداری برای اجرای پارک پلی‌پروپیلن در جزیره کیش امضا شد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه صدور احکام اعضای هیات مدیره به دلیل شهادت رییس‌جمهور، به تعویق افتاد، گفت: آخرین نتیجه و پیگیری‌های عمل آمده این است که با حمایت دستگاه‌های نظارتی و اداره‌کل اطلاعات و شورای نظارتی، بحث واگذاری زمین به هلدینگ خلیج فارس به سرانجام رسید.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: در مرحله اول ۱۰۰ هکتار به هلدینگ خلیج‌فارس برای اجرای پروژه واگذار شده است و در صورت اجرایی شدن پروژه ۲۰۰ هکتار دیگر واگذار می‌شود و ظرف یک ماه آینده این پروژه اجرایی و آغاز می‌شود.