تبریز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه خیران عزیز در حوزه‌های مختلف از مال خود می‌گذرند و به مردم خدمت می‌کنند، گفت: وظیفه دولت نیز حمایت از این بزرگواران است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل روز پنجشنبه در مراسم افتتاح مدرسه دولتی «کریم آذربایجان» شهرک مرزداران تبریز که به پاس زحمات خیر تبریزی حاج کریم مردانی آذر نامگذاری شده است، اظهار کرد: زمین شهرک مرزداران معروف به شهرک مصلی در دوران آیت الله ملکوتی از دولت گرفته و آماده سازی شده و به اندک بها به مردم اعطا شده است.

وی افزود: زمین این مدرسه و سایر مدارسی که در این شهرک ساخته می‌شود، هدیه‌ای به آموزش و پرورش از طرف بنیاد خیریه مصلی تبریز است.

وی ادامه داد: حاج کریم مردانی آذر را همه کشور را می‌شناسند و تبریز و استان ما نیز از نیت خیر ایشان استفاده‌های زیادی به خصوص در موضوع آموزش و بهداشت درمان کرده است.

مطهری اصل خاطرنشان کرد: نخستین خیریه‌ای که برای رسیدگی به فقرا و مستمندان راه اندازی شده، در تبریز بوده است و اکنون نیز خیران مختلفی در حوزه‌های مدرسه سازی، آبرسانی، ایتام و مستمندان بدون هیچ چشم داشتی کمک می‌کنند.

آرزوی حاج کریم برآورده شد

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی نیز اظهار کرد: ۲ سال پیش با حاج کریم مردانی آذر که صحبت می‌کردیم، آرزوی ایشان را جویا شدم که گفت به نام تمام اعضای خانواده‌ام ۴۰ مجتمع آموزشی بزرگ در ایران ساختم و تحویل آموزش و پرورش دادم اما یک نگرانی دارم که بعد از من مدرسه‌ای به نام من خواهد بود.

فرهاد فرهودی افزود: سال ۱۴۰۱ تصمیم گرفته شد تا دولت مدرسه‌ای را در شان این خیر بزرگ ملی احداث و به نام کریم آذربایجان نامگذاری کند.

وی ادامه داد: این طرح هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنای اعیان و چهار هزار مترمربع محوطه سازی و زمین چمن مصنوعی داشته و با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال دولت ساخته و به جامعه خیران و بزرگ مرد خیر، حاج کریم مردانی آذر تقدیم می‌شود.

این هدیه ناقابل از طرف دولت و آموزش و پرورش‌ به خیران کشور تقدیم می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز بیان کرد: این طرح به پاس خدمات خیران مدرسه ساز به ویژه خیر بین المللی حاج کریم مردانی آذر که در حوزه آموزش و بهداشت و درمان خدمات زیادی انجام دادند، ساخته شد.

مسعود سعادتی افزود: این مدرسه حداقل کاری بود که می‌شد در قبال خدمات خیران عزیز انجام داد و یک مدرسه ۱۰۰ درصدی دولتی را به نام یکی از خیران بنام کشور نامگذاری کرد. این هدیه ناقابل را از طرف دولت و آموزش و پرورش‌ به خیران کشور تقدیم می‌کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس آمار، سرانه فضای آموزشی استان به ۵.۶ رسیده و برای نخستین بار از متوسط کشوری بالاتر رفته که به همت دولت و خیران عزیز محقق شده است.

وی گفت: این دبستان دخترانه دارای ۱۲ کلاس درس بوده و در نوبت اول و دوم با ۶۵۰ دانش آموز در حال ارائه خدمت به یکی از پرتراکم ترین نقاط شهر است.

به گزارش ایرنا، مدرسه ۱۲ کلاسه "کریم آذربایجان" به پاس زحمات چندین ساله حاج کریم مردانی آذر، خیر نیک نام تبریزی و مدرسه ساز، به عنوان هدیه‌ای از سوی دولت به این خیر با حضور سخنگوی دولت افتتاح شد.