تهران- ایرنا- جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن محکوم کردن حمله ددمنشانه آمریکا به یمن از واکنش حتمی نیروهای مسلح این کشور خبر داد.

به گزارش امروز پنجشنبه ایرنا به نقل از المیادین، جنبش جهاد اسلامی فلسطین به حملات امروز آمریکا و انگلیس به یمن واکنش نشان داد و در بیانیه ای اعلام کرد: ما به شدت حمله ددمنشانه آمریکا به یمن در صبح امروز را محکوم می کنیم.

در بیانیه جهاد اسلامی فلسطین آمده است: حمله آمریکا به یمن جای هیچ شکی باقی نمی گذارد که ایالات متحده جنگ اشغالگران علیه ملت های منطقه را رهبری می کند.

جهاد اسلامی فلسطین بیان کرد: آنچه دولت آمریکا درباره حمایت از جریان آزادی تجارت بین المللی و تامین امنیت کشتیرانی دم می زند دروغ محض برای توجیه جنایاتش است.

در این بیانیه آمده است: همه می دانند که نیروهای یمنی فقط کشتی های مرتبط به رژیم غاصب و حامی آن را به منظور برداشتن محاصره ملت ما در غزه هدف قرار می دهد. ما اطمینان کامل داریم که ملت یمن و نیروهای شجاع آن به این حمله واکنش نشان خواهند داد.

به گزارش ایرنا، صبح امروز خبرگزاری رسمی یمن (سبا) اعلام کرد که جنگنده‌های متجاوز آمریکایی و انگلیسی در سه نوبت مناطقی از صنعا پایتخت یمن را بمباران کردند. شبکه المیادین نیز از بمباران مناطق شرقی شهر صعده در شمال یمن خبر داد.

آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند. این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی ماه‌های قبل از آن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.