تبریز- ایرنا- سخنگوی دولت با مقایسه تراژدی نسل کشی در غزه و انسان‌های خیری که هر روز به دنبال دستگیری از مردم هستند، گفت: علم می‌تواند جنگ افزارساز یا انسان ساز باشد. 

به گزارش ایرنا، فاطمه مهاجرانی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح مدرسه دولتی «کریم آذربایجان» شهرک مرزداران تبریز که به پاس زحمات خیر تبریزی حاج کریم مردانی آذر توسط دولت ساخته و به این عنوان نامگذاری شده است، اظهار کرد: تاریخ انسان نماهایی که در غزه تراژدی انسانیت ساخته‌اند را با انسان‌های خیری که از مال خود می‌گذرند تا به مردم خدمت کنند را می‌بیند و مقایسه می‌کند.

وی گفت: تمام تلاش‌هایی که با هدف ساخت مدرسه انجام می‌ شود، بر محور تربیت انسان‌هایی چون کریم آذربایجان است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نام‌های لطیف خداوند متعال، «کریم» است و ادبا نیز می‌گویند کریم کسی است که بدون چشمداشت و نگاه به آورده دیگران، کار خودش را انجام می‌دهد.

مهاجرانی با اشاره به سخن حاج کریم مردانی آذر در این مراسم که گفت هر کار خیری که انجام داده، وظیفه او بوده است، ادامه داد: همین احساس وظیفه، نشاندهنده وسعت روح ایشان است و کم هستند کسانی که روحشان توسعه یافته باشد و خدمت به خلق را خدمت به خدا بدانند.

مهاجرانی گفت: مدرسه «کریم آذربایجان» یک مدرسه ویژه است و باید در آن قدردانی را یاد بگیریم، درس انسانیت بخوانیم و یاد بگیریم که مثل خانم گیتی نژاد خیر باشیم؛ بانویی که بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در کل کشور ساخته است.

تجلی کرامت مردانی آذر در دورافتاده ترین نقاط کشور

حمیدرضا خان محمدی، رییس سازمان نوسازی مدارس کشور نیز اظهار کرد: کریم به معنای بخشنده بی بدیل است و این صفت در خاندان حاج کریم مردانی آذر کاملا تجلی یافته و حتی در دورافتاده ترین نقاط کشور نیز گسترش یافته است.

وی خطاب به حاج کریم مردانی آذر افزود: این کم را به بزرگی خودتان از ما قبول کنید.

به گزارش ایرنا، مدرسه ۱۲ کلاسه "کریم آذربایجان" به پاس زحمات چندین ساله حاج کریم مردانی آذر، خیر نیک نام تبریزی و مدرسه ساز، به عنوان هدیه‌ای از سوی دولت به این خیر با حضور سخنگوی دولت و خیر مدرسه ساز خانم گیتی نژاد افتتاح شد.