قشم - ایرنا - همایش ملی صنعت گردشگری «هَمسِنگار» عصر پنجشنبه با حضور مهمانان داخلی و خارجی در هتل سورینت بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایران فرهنگی فراتر از مرزهای جغرافیایی کنونی، تمدنی کهن و پویا است، این تمدن با ریشه های عمیق در تاریخ و فرهنگ اقوام مختلف همواره پل ارتباطی میان شرق و غرب بوده است؛ رویداد «هَمسِنگار»، با تمرکز بر گردشگری فرهنگی، به دنبال ایجاد فرصت هایی برای کشف و احیای این میراث مشترک و ایجاد گفت و گویی سازنده میان ملت ها و فرهنگ ها است.

مسیری که از طریق معرفی جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی به دنبال فعال سازی دیپلماسی فرهنگی و اقتصادی ایران با سایر کشورهای منطقه است.

در نهایت هدف از برگزاری این رویداد در سطح محلی افزایش حس تعلق جامعه محلی و مشارکت ذینفعان صنعت گردشگری، در سطح ملی با هدف توسعه برند و تصویرسازی مطلوب از طریق خلق ارزش نمادین و سرمایه فرهنگی و در سطح بین المللی ایجاد سرمایه سیاسی به منظور ارتقای تبادلات میان فرهنگی و اقتصادی جزیره قشم با سایر کشورهاست.

مفهوم «هَمسِنگار» فراتر از یک عبارت جغرافیایی بیانگر همزیستی مسالمت آمیز، تبادل فرهنگی و اقتصادی و ایجاد یک جامعه جهانی مبتنی بر احترام متقابل است.

در طول تاریخ ایران همواره نقش مهمی در تسهیل این تعاملات از راه های دریایی تا جاده ابریشم ایفا کرده و امروز نیز می توانیم با تاکید بر ارزش های مشترک به صلح، ثبات و پایدار در منطقه دست پیدا کنیم.

همچنین تمرکز زدایی از پایتخت و توجه به ظرفیت های نهفته در شهرهای مختلف ایران، گامی مهم در جهت تحقق اهداف ایرانی فرهنگی است که این رویداد ۲ روزه با تاکید بر همکاری و هم افزایی میان جوامع محلی به دنبال ایجاد شبکه ای از ارتباطات فرهنگی است که بتواند به توسعه پایدار و همه جانبه منطقه کمک کند.

تجربه کاری مدیریت منابع انسانی کارآمد در اقتصاد گردشگری، گردشگری و منابع انسانی کاربردهای هوش مصنوعی در بهبود کیفیت خدمات صنعت گردشگری، گردشگری و فناوری استانداردسازی تاسیسات گردشگری و پیامدهای آن، گردشگری و آموزش نقش زیر ساخت در توسعه صنعت گردشگری قشم و گردشگری بازار از پنل ها و کارگاه های آموزشی این همایش ملی است.

این همایش ملی از امروز آغاز به کار کرد و تا فردا ادامه دارد.

این رویداد شامل سخنرانی چهره‌ها و مدیران ارشد، نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی صنعت گردشگری، معرفی ژئوپارک جهانی قشم، پروژه بوم سندباد، طرح قشم بوم و به همراه برنامه‌های جانبی دیگر است.

در این همایش ۲ روزه رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، معاون همکاری فرهنگی و سمن های مرکز دیپلماسی وزارت امور خارجه، معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی، رییس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور، رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، امام جمعه، فرماندار و شماری از مدیران اداری و اجرایی این شهرستان مرزی حضور دارند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.