تهران - ایرنا- سید عبدالملک الحوثی رهبر انقلاب یمن گفت که آمریکایی ها برای سیطره رژیم اسرائیل بر منطقه تلاش می کنند و غربیها با حمایت همه جانبه، جنایات تل آویو را توجیه می کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن امروز پنجشنبه در سخنانی گفت: آمریکایی ها شریک صهیونیست ها در جنایت و تجاوزگری هستند.

وی افزود: هیچ کسی از تجاوزگری و اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه در امان نیست و در لبنان نیز متجاوزان همه لبنانی ها را خواه حتی مسئولان بخش غیرنظامی و بشردوستانه باشند، هدف قرار می دهد.

سید عبدالملک الحوثی گفت: آمریکایی ها برای سیطره یافتن دشمن اسرائیلی بر منطقه خواه سیطره مستقیم یا از طریق سیاسی و اقتصادی تلاش می کنند.

آمریکا و غرب جنایات اسرائیل را توجیه می کنند

وی افزود: آمریکا و غرب سلاح و پول و حمایت سیاسی از دشمن اسرائیلی می کنند و جنایت هایش را توجیه می کنند.

رهبر انقلاب یمن گفت: بدون مشارکت و حمایت آمریکا، دشمن صهیونیستی نمی توانست این همه مدت و با این سرعت، حملات و جنایت خود را ادامه دهد.

وی با بیان اینکه هدف دشمن این است که امت اسلام بدون آزادی، استقلال و کرامت بمانند و به دلیل دین و وابستگی به اسلام، حق وجود تمدنی مستقل را نداشته باشند، افزود: دشمن به دنبال این است که مسلمانان در خدمت او باشند و منافع او را تامین کنند و اجازه بهره برداری از آنها و محو هویت اسلامی آنها را داشته باشد.

سید عبدالملک الحوثی با اشاره به اینکه نقش آمریکا و غرب در حمایت از رژیم صهیونیستی به رغم برخی اظهارات فریبنده آنها برملا شده است.

مقاومت تنها گزینه کابردی است

وی اظهار داشت:‌ ادامه عملیات رزمندگان مقاومت در غزه علیه دشمن صهیونیستی به رغم جنایات دشمن و کوتاهی کشورهای عربی اسلامی در قبال این جنایات، تاکید می کند که گزینه مقاومت تنها گزینه کاربردی و موثر است و هیچ یک از گزینه های دیگر کارایی ندارد.  

رهبر انقلاب یمن با بیان اینکه دولت های عربی برای صلح، امتیازهای زیادی در طول سالها دادند، اما جز تباهی، سراب و توهم چیزی عاید آن نشد، افزود: کشورهای عربی مسئولیت بزرگی برای حمایت نظامی، مادی و رسانه ای از رزمندگان در نوار غزه دارند.

سید عبدالملک الحوثی افزود: اگر حمایت های لازم کشورهای عربی از مردم فلسطین و رزمندگان محور مقاومت انجام می شد، اوضاع با آنچه که هست فرق می کرد.

وی افزود: ما سطح حمایت آمریکا و غرب از رژیم اسرائیل را می‌بینیم و در مقابل شاهد انفعال کشورهای عربی نسبت به حمایت از مردم فلسطین هستیم.

رهبر انقلاب یمن ادامه داد:‌ دشمن صهیونیستی با هدف برهم زدن جبهه لبنان و ایجاد فتنه و اختلاف در داخل و تحریک برخی گروه های سیاسی با هدف سیاه نمایی، همراه با آمریکایی ها جنگ روانی به راه انداخته است.

رزمندگان حزب الله منسجم، استوار و آینده نگر هستند

سید عبد الملک الحوثی با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی تصور می‌کرد که با جنایات ترور فرماندهان بزرگ حزب‌الله، روحیه مجاهدین را تحت تاثیر قرار می دهد و با به وحشت انداختن عرصه لبنان می تواند اهداف خود در حمله به این کشور را اجرایی کند، افزود: پس از ترور شهید «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان، دشمن از تلاش برای تغییر واقعیت کل خاورمیانه و نه فقط لبنان دم می زد و تصور می کرد که با حذف حزب الله در لبنان، می تواند راه را برای دستیابی به اهداف خود در بقیه جهان عرب و اسلام هموار کند.

وی گفت: دشمن صهیونیستی با کبر و غرور تمام به سمت تهاجم زمینی علیه لبنان حرکت کرد، اما با سد محکم رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان روبرو شد و ایستادگی و انسجام رزمندگان مقاومت رژیم اسرائیل و آمریکا را غافلگیر کرد.

رهبر جنبش انصارالله یمن افزود: آمریکا و دشمن صهیونیستی دریافتند که رزمندگان حزب الله منسجم، استوار و آینده نگر هستند و همچنان با تمام اثربخشی و انسجام بر اساس برنامه های پیش بینی شده، بدون شکست و اضطراب می جنگند.

رهبر انقلاب یمن بیان کرد: عملکرد رزمی رزمندگان حزب الله انسجام کامل آنها و برخورداری از فرماندهی و کنترل آنها بر امور را نشان می دهد. به نظر می رسد شدت توان موشکی حزب الله در حال افزایش است و ثبات در میدان و عملیات که بر اساس برنامه های مدون و مدیریت منسجم و پایدار حاصل شده، به وجود آمده است.  

ارتش یمن ۱۹۶ کشتی را هدف قرار داد

وی بر تداوم عملیات نیروهای مسلح یمن علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرد و با اشاره به کشتی های مورد هدف قرار گرفته مرتبط با رژیم صهیونیستی و آمریکا و انگلیس، تعداد این کشتی ها را  ۱۹۶ فروند اعلام کرد.  

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی با اشاره به اینکه حملات موشکی و پهپادی یمن عیله دشمن صهیونیستی ادامه خواهد یافت، افزود: این هفته ۲۵ حمله موشکی و پهپادی علیه اهداف دشمن صهیونیستی داشتیم.

حمایت جبهه عراق از غزه و لبنان شدت گرفته است

وی در بخشی از سخنان خود به حملات هوایی آمریکا و انگلیس علیه یمن اشاره کرد و گفت:‌ آمریکا و انگلیسی به حملات هوایی خود علیه یمن مشابه آنچه دیروز اتفاق افتاد ادامه می دهند و به دنبال وارد کردن دیگران برای اقدام علیه کشور ما هستند اما تاکنون شکست خورده اند.

رهبر انقلاب یمن در خصوص جبهه حمایت عراق از فلسطین نیز گفت: جبهه پشتیبانی از جانب عراق بیش از هر زمان دیگری شدت گرفته است و فعالیت مردم عراق علیه دشمن صهیونیستی پس از افزایش حملات صهیونیستها علیه لبنان به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به اینکه عراق در چارچوب طرح رژیم صهیونیستی موسوم به «اسرائیل بزرگ» از نیل تا فرات مورد هدف این رژیم قرار دارد، گفت: آنچه از دشمن صهیونیستی در خصومت شدیدش با مرجعیت عالی دینی در عراق سر زد، نشان از دشمنی او با همه و با کل ارکان امت اسلامی دارد. 

الحوثی با اشاره به اینکه «همه جهان دیدند که دشمن صهیونیستی آغازگر تجاوزگری در داخل ایران بود»، افزود: وقتی ایران بر اساس حقوق خود و با همه ملاحظات به حملات دشمن صهیونیستی پاسخ داد، اسرائیلی‌ها، آمریکایی ها و کشورهای غربی آن را یک مشکل و درگیری دانستند.

رهبر انقلاب یمن توضیح داد: معادله ای که آمریکایی ها، اسرائیلی ها و غرب می خواهند این است که «منطقه ما مجاز به پاسخگویی نیست» و این معادله به هیچ وجه قابل قبول نیست.

غربیها جنایات اسرائیل را دفاع از خود می خوانند

وی  افزود: آمریکا و کشورهای اروپایی دست دشمن صهیونیستی را باز می گذارند و از آن حمایت می‌کنند و هر کاری می‌خواهد انجام دهد و با او شریک می شوند و عنوان آن را به زعم خوشان «دفاع از خود» می‌ گذارند. 

رهبر انقلاب یمن در پایان تاکید کرد: فلسطینی ها و لبنانی ها به عنوان مالکان سرزمین خود مورد حمله قرار گرفته اند اما از نظر غرب، آنها حق دفاع از خود را ندارد و غربی ها این کار را تروریستی می دانند و نسبت به همه کشورهای عربی و مسلمان اینگونه رفتار می کنند.