مراغه- ایرنا- رییس هیات سوارکاری مراغه با اشاره به برگزاری متعدد شو سواره اسب به میزبانی این شهرستان در سال‌های اخیر، گفت: نخستین دوره از مسابقات پرش با اسب با حضور ۳۰ ورزشکار در مراغه برگزار شد.

«رضا مختاری» شامگاه پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سوارکاران از شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی در این دوره از مسابقات حضور یافتند.

وی با بیان اینکه نخستین دوره از مسابقات پرش با اسب مراغه در رده‌های مبتدی و تشویقی برگزار شد، اضافه کرد: مسابقات از نظر ناظر فدراسیون در سطح مطلوب برگزار شد.

وی همچنین هدف از برگزاری این دوره از مسابقات را شناساندن رشته پرش با اسب در سطح شهرستان و تشویق سوارکاران به فعالیت در این رشته عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه سوارکاری جزو رشته‌های مفرح و نشاط‌آفرین برای جوانان به شمار می‌رود، به ظرفیت فعلی این رشته ورزشی در مراغه اشاره و اضافه کرد: حدود ۲۰۰ راس اسب در پنج باشگاه فعال این شهرستان نگهداری می‌شود اما در شهرستان بیش ۴۰۰ تا ۵۰۰ راس اسب وجود دارد.

«مختاری» از مسوولان امر درخواست کرد تا زمین مناسبی در اختیار این هیات ورزشی قرار دهند و افزود: رونق روزافزون این رشته ورزشی می‌تواند در جذب گردشگران ورزشی نیز موثر باشد و نشاط را برای خانواده‌های این شهرستان به ارمغان بیاورد.

شهرستان مراغه در جنوب آذربایجان شرقی واقع شده است.