رباط کریم - ایرنا - فرماندار شهرستان رباط‌کریم گفت: با وجود تهدید دشمنان برگزاری رزمایش الی بیت المقدس استان تهران با رویکرد آموزش دفاعی و امنیتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امید احمدی روز پنج شنبه در جریان بازدید از محل برگزاری رزمایش ۵۰ هزار نفری الی بیت المقدس بسیجیان استان تهران در منطقه رباط‌کریم در تداوم این رزمایش ها همراه با آموزش تاکید کرد و گفت:آمادگی رزم از اهمیت بالایی برخوردار است، در همه کشورهای دنیا وجود نیروی انسانی قدرت بازدارندگی دارد و نقطه قوت محسوب می شود.

وی افزود: با فرمان امام راحل بسیج مردمی تشکیل شده و امروز این بازوی توانمند انقلاب بسیار گسترده و با قدرت در کنار دیگر نیروها برای دفاع از کشور و اعتلای نظام جمهوری اسلامی و تامین امنیت برای مردم قدم برمی دارد.

احمدی ادامه گفت: بسیج مردمی از اقشار وگروه‌های مختلف مردم که‌ با حضور پزشکان، مهندسان ، کارمندان ،کشاورزان تشکیل شده است و این تشکل همراه با خدمات سپاه به حفظ انسجام و آمادگی دستگاهها کمک می کند و برای کشور حس امنیت به وجود می آورد تا همه ما در آرامش باشیم.

فرماندار رباط‌کریم گفت: شرایط آموزش برای آمادگی های لازم در تمام زمینه ها و موضوعات مختلف انجام می شود واین رزمایش ها برای دفاع از کشور لازم است تا مردم هم مثل نیروهای نظامی آمادگی های اولیه را فرا گیرند.

این بازدید با حضور عادل رحمانی رئیس دادگستری، محمد یوسفوند دادستان شهرستان رباط‌کریم، عشوری معاون سیاسی، وفرماندهان سپاه پرند و رباط‌کریم برگزار شد وبسیجیان شهرستان های رباط‌کریم، بهارستان، و اسلامشهر در منطقه رباط‌کریم این رزمایش را با انجام عملیاتهای کمین و ضد کمین، تاخیری، دفاع، کنترل گلوگاههای اصلی و عملیات حفاظت و حراست از اماکن طبقه بندی شده را انجام می دهند. همچنین این رزمایش در دیگر شهرستان های استان تهران هم در حال برگزاری است.

شهرستان رباط‌کریم در جنوب‌غربی استان تهران با سه شهر پرند، نصیرشهر و رباط‌کریم قرار دارد.